tandjes!

Hoi

Ik heb op dit forum meerdere berichten gelezen over het krijgen van tandjes.
Sommige symptomen, zoals huilerig, hangerig zijn, buiten, kwijlen en slecht slapen 's nachts, zijn erg herkenbaar, maar ik zou graag willen weten of verkoudheid ook met het krijgen van tandjes te maken kan hebben.
Ik zie wel op de boven-en onderkaak een wit puntje (lijkt meer op een blaasje) op de plaatsen waar een hoektandje zou moeten komen.
Mijn zoon heeft gisteravond plotseling zijn laatste fles geweigerd en nu was dat weer zo vanavond. Ook wordt hij steeds hard huilend wakker, met traantjes!
Ik ben al begonnen met chamodent-druppels, maar in de bijsluiter staat dat je kindje de toegediende druppels even in zijn mondje moet houden voordat hij het door mag slikken. Leg dat maar eens uit aan een baby van 5,5 maanden!
Wie herkend dit en heeft raad?

Groetjes Nadia
 
Meestal komen eerst de 2 ondertandjes en dan boven. De hoektanden zijn vaak later. Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Wat ik vaak doe met de chamodent is een druppel op mijn vinger en dan over het tandvlees masseren waar het zeer doet.

Als je een wit puntje ziet is het als het een tandje is meestal ook goed te voelen.

Zijn het echt blaasjes zou ik ff naar de dokter gaan.

Groetjes joyce mama van Mara
 
wij hebben dat witte puntje ook bij onze dochter gehad. bij het cb zeiden ze dat het een ontstoken talgkliertje is en zit inderdaad op de plek van een hoek/snijtand. een week later kwamen wel haar twee ondertandjes door. je kunt dentitox kopen, en hiermee het tandvlees inmasseren. dit verdooft.

sterkte
groetjes Anna
 
Heel vreemd, het witte puntje op de bovenkaak is plotseling verdwenen, maar die op de onderkaak zit er nog steeds (al een maand of 3 denk ik).
Ook drinkt meneer gewoon zijn flesjes weer en ook het huilen is voorbij.
Maar..... helaas geen tandjes!
Groetjes Nadia
 
Terug
Bovenaan