tandjes

Bij de meeste baby's komt het eerste tandje rond de 6 maanden, maar er zijn altijd uitzonderingen! Er worden zelfs baby's met tandjes geboren...
 
hoi, bij mijn vriendin kwamen na 2.5 maanden de tanden al!!Hij wordt volgende week 1 jr, en heeft ook al een boel kiesjes en hoektandjes............Tja, mijn 1e dochter kreeg haar 1e tandje met 14 maanden!!Tja, dan sta je ook wel eens raar te kijken hoor!. Dus wij hebben mooie tandeloze verjaardagsfoto's, hihi.
Enfin, ze is nu inmiddels een stuk ouder, en alles is braaf gekomen. Overigens is ze ook niet bijzonder snel met wisselen.Zat in groep 4 , toen haar voortanden gingen wisselen.
Nu bij mijn andere dochter, nu 8,5 maand, nog niets te zien, maar ik wacht rustig af.
Zo zie je maar weer, is bij ieder erg verschillend!
 
onze jongen heeft sinds drie dagen tandjes. ineens kwamen beide boven-voor-tanden door op 1 dag.
hij was toen 9 maanden en een paar dagen.
kinderen kunnen niet alles te gelijk ontwikkelen, dat lijkt ook voor tanden te gelden...
 
Ik heb gelezen dat het doorkomen van de tandjes erfelijk is. Dus moet je je ouders en schoonouders effe vragen wanneer jij en je man tandjes hebben gekregen
 
Terug
Bovenaan