tandjes

Mijn zoontje Sander van een half jaar heeft erg last van zijn tandjes volgens mij, maar hij heeft er volgens mij al weken last van en er komt maar niks door. Weet iemand hoe lang dit kan duren???? En tips om de pijn voor hem te   verzachten misschien?

Groetjes Jolanda
 
Hoi Jolanda,
Het kan wel even duren voor dat ze echt helemaal doorkomen. Bij onze dochter kon je goed de eerste ondertanden zien, maar het heeft ongeveer 6 weken geduurd voordat ze echt door waren. Ze heeft er nu geen last meer van, maar wat wel goed helpt is Dentinox. Dit is een verdovend middel speciaal voor doorkomende tandjes bij kleine kindjes. Je kan het bij de apotheek en drogist kopen. Als je het hebt gebruikt mag je 45 minuten lang geen eten of drinken geven omdat hierbij ook de tong kan verdoven. Je moet het met een wattenstaafje op de plekjes aantippen. Je kindje kan van doorkomende tandjes ook wat koortsig zijn of diarree krijgen. Als hij/zij echt veel pijn heeft zou je hier ook een zetpil voor kunnen geven.
Veel succes!!!
Groetjes Daantje (mama van Michelle 7mnd)
 
Ha,
Onze zoon Storm van 4,5 maanden heeft ook last van koorts. Nu is hij ook al weken verkouden maar daar heeft hij nooit koorts bij gehad. En ja hoor, vanavond zagen we ineens een tandje onder in zijn mond. Hopen maar dat de koorts snel zakt en dat hij er niet al te veel last van krijgt.

Groeten,
Kirs
 
hoi,
afgelopen zondag (moederdag) stopte mijn zoontje mijn pink in zijn mond.
au. he wat is dat, een tandje.
en ik heb niet echt wat aan hem gemerkt. ik klop het af want het is er nog maar 1.....
ik heb wel homeopatische druppels (vsm)  in huis voor doorkomende tandjes, ik ben van mening dat je beter dat eerst kunt proberen, baat het niet dan schaadt het ook niet.
verder schijnt een bijtring met van dat water er in ook verlichtend te werken, (wel even een poosje in de koelkast leggen). of met een ijsblokje over het tandvlees gaan, of met je vinger.
succes
groetjes helma
 
Ha Jolanda
Ik gaf Julian als hij huilde vanwege zijn tandjes een nat koud washandje om op te sabbelen.
Hij vond dat heerlijk.
(we hebben het er van de week over gehad en was dat vergeten te zeggen)
We bellen elkaar nog!
groetjes Marisca
 
Terug
Bovenaan