Tandjes

Hallo allemaal,

Uiteraard allemaal nog de beste wensen voor 2006!

Even een vraagje over tandjes....
Onze Max krijgt nu eindelijk zijn eerste tandjes, hij is wat later dan de gemiddelde baby aangezien hij morgen alweer 10 maanden wordt.
Afgelopen donderdag 29 dec jl. merkte ik dat zijn eerste 2 ondertandjes doorkomen, mijn vraag is hoelang het gemiddeld duurt voordat ze helemaal door zijn. Duurt dit een weekje of misschien wel 3 weken of langer? Ik kan het nergens terugvinden....

Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes,
de mama van Max (05-03-2005)
 
Hoi Claudine

Als je bedoelt van onder het tandvlees vandaan tot een puntje erbovenuit gaat in een paar daagjes. Maar voordat er echt een tandje staat gaan er wel een paar weekjes voorbij hoor

Groetjes Sabina
moeder van Dani 6.5 maand en al 6 tandjes
 
Dank je wel voor de reactie.
Ik moet dus nog eventjes geduld hebben, hahahahaha.

We zullen wel zien, hoe klein de tandjes nu nog zijn, hoe scherp ze al aanvoelen, whaaaah!

Groetjes, mama van Max
 
Hoi,

geen antwoord op juw vraag, maar een nieuwe vraag over tandjes:
 
mijn zoontje is nu 6 maanden en 2 weken. Hij is  al anderhalve week van slag, veel huilen, 's nachts wakker worden, onrustig overdag, soms weinig willen eten en heel veel kwijlen!!
 
Ik heb ik zijn mondje gevoeld of ik tandjes voel, maar niks. Kan het toch zijn dat ie hier al last van heeft?? En zo ja, hoe lang duurt dat????? En is er iets aan te doen. Ik heb van die homeopatische druppeltjes en een bijtring gekocht.  

Hij is de laatste twee dagen wel iets rustiger, gelukkig, maar nog steeds niet helemaal oke. Vind het ook zo zielig. Ben naar de dokter geweest om te kijken of het iets anders was, maar verder is ie helemaal gezond.

Groetjes,
Judith
 
hoi

jou zoontje is niet de eenigste met het laate tandjes krijgen. mijn 2ling van 12-03-05 hebben ook nog niks wel in aantocht maar niet doorgekomen. het is al wel een paar weken te zien dat ze er aan komen en soms verhoging en hangerig maar geen tanden hoor. volgende week worden ze dus 10 maanden en mochten ze mee naar de tandarts omdat hij gezegd had dat je er zo vroeg mogelijk mee moest beginnen maar ja wat moeten ze daar als er nog geen tanden zijn. dus ze gaan ook niet mee.
ik wacht gewoon af ze zullen wel een keer door moeten komen.

groetjes kristel
 
Ja het is ook allemaal wat met die tandjes,.....

Toen Max 3 maanden oud was, begon hij al enorm te kwijlen, was soms warm en hangerig, begon op alles te sabbelen c.q. bijten en ik maar denken dat die tandjes eraan kwamen,....
Nu 7 maanden verder, voelen we eindelijk resultaat en kan het al erg scherp aanvoelen!!

Ik heb zelf ook van die homeopatische druppels in huis, heb ik dus al wel eens eerder gebruikt, terwijl hij niet eens tandjes kreeg, dat is dus het voordeel van het homeopatische, baat het niet, dan schaadt het niet;-)

Maar nu hij dan eindelijk bezig is met zijn eerste 2 ondertandjes, meneer heeft nergens last van.......ik denk dat het per kind verschillend is of hij/zij er wel of geen last van heeft.

Soms kan het ook gewoon een verkoudheidje zijn of wellicht een sprongetje in de ontwikkeling.

Nou, de groetjes maar weer en we wachten rustig op de tandenfee.
Mama van Max
 
Hoi,

Mijn dochter was nog geen 4 maanden toen ik haar eerste tandje toevallig ontdekte. Toen nog een puntje. Ongeveer 2 maanden later kwam de tweede, ook onder en daarna is het stil gebleven. Momenteel is ze erg huilerig, kwijlen, met dr handen in dr mond, dus ik denk dat er wel wat komt. Ook heeft ze twee bulten waar dr hoektanden moeten komen. Ze is nu inmiddels net 10 maanden geweest, dus het zegt niks als ze de eerste tanden vroeg krijgen!

Succes ermee.

Groetjes Gerdine en Gabriella (6-3-2005)
 
O ja, nog wat vergeten. Het kan dat wanneer ze last hebben van tanden krijgen (denk je), het nog maanden duurt totdat ze daadwerkelijk doorkomen!

Groet, Gerdine
 
Terug
Bovenaan