Tandjes??????

Mijn zoon is 7 weken oud.   Dat is natuurlijk veel te vroeg voor tandjes.   Nou heeft hij sinds gisteren diarree (het stinkt ook heel erg) en luieruitslag.   Hij kwijlt meer dan anders en we denken vaag iets wits op z'n onderkaak te zien.   Hij drinkt heel goed en heeft geen koorts.

De luieruitslag kan ook duiden op een schimmelinfectie heb ik gehoord, maar ik heb niet het idee dat dat het is.  

Hebben jullie gehoord over baby's die heel vroeg tandjes kregen?

Ik weet niet of het ermee te maken zou kunnen hebben, maar mijn zoon is best een flinke baby.   Met 5,5 week zijn we bij het CB geweest en toen was hij 61cm en woog bijna 5,5 kg (Dit alleen op volledige borstvoeding).

Groetjes,
Loekje
 
Hoi,

tandjes bij 7 maanden kan best hoor!
En zoals je het omschrijft, denk ik dat dat bij jouw kindje ook het geval is.

Mijn zoontje was 7,5 maand toen hij zijn eerste kreeg en heeft er nu (10 maanden ) 4.
Er schijnen ook wel kindjes te zijn die hun eerste tandje veel eerder krijgen of er zelfs mee geboren worden....

Je hebt homeopatische druppeltjes om de pijn te verzachten. En er is geloof ik ook iets van een creme (maar daar heb ik geen ervaring mee). Mijn zoontje vond een  koude bijtring ook wel prettig ( die van de  etos).
 
Succes,
Judith  
 
Oh, ik lees nu pas goed, dat je 7 weken schrijft.....

Het kan voorkomen, heb ik wel gehoord.
Maar zelf dus geen ervaring mee.....

Misschien andere moeders???

groetjes,
Judith
 
Sommige kindertjes worden zelfs met tandjes geboren. Waarschijnlijk bij hoge uitzondering. Aangezien je iets wits in zijn mondje ziet, kan hij misschien wel spruw hebben. Misschien is het verstandig om voor de zekerheid de huisarts te raadplegen.
 
hallo,



Ik ben bij de mondhygieniste geweest, die vertelde mij dat een
gemiddelde leeftijd 6maanden is, maar dat het soms zelfs voorkomt dat
baby's geboren worden met tandjes.. Nou zijn jongens vaak eerder met tandjes als meisjes, althans dat zegt de mondhygieniste.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.



Groeten,

Cecile (arieencissy.beebiesite.nl)

 
Hoi Loekje,
1 van mijn meiden was met 3 maanden precies zo bezig als jou jongen ze stak het liefs allebei haar handjes in haar mond en die van ons er bij had uitslag, huilde veel, rode   wangen het was weekend dus ja wat doet je dan ze was al heel de dag aan het huilen ik heb de dokters post gebeld en gevraagd of het zou kunnen ze zie ieder kind is verschillend maar het zou kunne ze zei geeft haar nu maar een zetpil dan kan ze lekker slapen dat hebben we gedaan zo huilerig als die dag is ze niet meer zo erg geweest,
maar haar tandjes zijn nog steeds niet door en ze is nog steeds bezig rode wangen af en toe jengelen als in de mond en je ziet de bulletjes heel goed ze is nu bijna 6 maanden dus we wachten het maar af.
Mijn andere dochter begint nu pas echt met alles wat haar zus heeft gehad dus daar wachten we ook maar af.
En dat spul om te smeren(dentinox) mag je maar 2 weken gebruiken dus ik zou goed nadenken of je dat wel zou doen ik zou zegen zolang het voor je jongen houd baar is zou ik er nog even mee wachten.
Ik hoop dat je er wat aan heb.
Groetjes van Silvia.
 
Terug
Bovenaan