tandjes

Hallo Moeders..

Onze dochter Indra is nu 21 weken (4,5 maand-29-12-05) en haar eerste tandje gaat doorkomen. Dat wil zeggen, er is een miniscuul klein wit puntje zichtbaar.
Voorafgaand heeft het wel wat teweeg gebracht hoor; uitslag op d'r billen, huilbuien noem maar op.
Goddank dat dit maar een paar daagjes duurde, misschien maar 2 of 3 dagen.
Nu zijn we ruim  2 weken verder en is ze al weer helemaal de oude, ook geen uitslag meer op d'r billen.

MAAR... ze slaapt niet meer de hele nacht door. Dit deed zal al sinds dat ze een paar weken oud was. En dan ook echt doorslapen; van 23.00 tot 7.30 uur HEERLIJK.
Nu dus niet meer. Na 4 a 4,5 uur slaap, wordt ze wakker en begint ze te mekkeren. Niet echt te huilen, maar wel laten weten dat ze wakker is.

Moeder die ik ben, ga er netjes uit, geeft ze een schone luier en een flesje. Dan weer terug op bed leggen en hopen dat ze weer gaat slapen.

Wie heeft er tips hoe ik weer van de nachtvoeding af kom? Laten mekkeren/huilen heb ik geprobeerd; zij houd het absoluut langer vol dan ik......
Zal het weer goed komen nadat d'r tandje goed is doorgekomen? Wie heeft ervaring?

Groetjes,
Pascalle

Hoi Pascalle,

bij mijn dochtertje was het ook dat ze snachts wakker werd en begon te huilen/krijssen nadat haar tandje was doorgekomen.
ik ontdenkte dat er een tweede tandje naast kwam.
Ik weet niet of je al dentinox gebruik voor doorkomende tandjes maar dat verzacht wel de pijn bij de kleintjes(bij mijn dochter gelukkig wel)
Nu is mijn dochter 11 maanden en heeft al boven en onder twee tandjes en heb gisteren gemerkt dat de kiezen doorkomen.
Hou de temp. van je kindje in de gaten want het komt voor dat als er tandjes doorkomen dat je kindje koorts kan hebben.

Veel succes

groetjes liesbeth

Hoi Liesbeth,

En wat moet je doen als ze koorts hebben?
Mijn zoontje van 8,5 maand krijgt er nu 4 tegelijk en slapen is echt een ramp. Sliep hij eerst nog redelijk goed, nu lijkt het wel de babyperiode (beginperiode althans).
Pffff, het slapen wat niet goed gaat is het enige waaraan we merken dat hij last heeft van die tandjes. Voor de rest niet.

Groetjes,

Wendela

Onze dochter is ruim 9 maanden en heeft inmiddels 8 tandjes. Elke keer als ze weer doorkomen slaapt ze 's nachts niet door. We moeten echt regelmatig ( 7 a 8 keer per nacht) eruit terwijl ze normaal doorslaapt of soms 1 keer wakker wordt. Nu zitten we weer in een periode dat ze elke nacht zo'n 1,5 uur wakker is dus verwacht dat er binnenkomt weer een paar tandjes aankomen. Probeer wel iedere keer te voelen of ik weer een puntje voel maar dan wordt er heel hard op mijn vinger gebeten met de andere tandjes .

Wij smeren de tandjes ook wel in met Dentinox maar of het echt helpt??????

Debbie

Terug
Bovenaan