Tandjes?

Hallo dames,

Ben terug van weggeweest :)
Dyenthé is van vorige week 5 maand geworden en al een flinke meid,maar nu heb ik een beetje het idee dat ze last heeft van haar tandjes,terwijl ik langs de andere kant ook wel denk van..is wel wat vroeg,ook aangezien ze 5 weken te vroeg geboren is zou dit dan niet wat later moeten beginnen.
Ze sliep heel goed door,om acht uur in bed en sliep ze tot half zeven s'morgens,dan gaf ik haar een flesje en sliep ze nog verder tot half tien.
Nu ineens word ze s'nachts een paar keer wakker,en voor de rest...
Kwijlt dus de hele dag en stopt echt alles in haar mond,soms ziet haar ene kaakje dan weer zoo rood en haar fopspeen haalt ze uit haar mond voor op het harde gedeelte te kunnen bijten,nu heeft ze een bijtring en ook al is deze wat groot,ze vind wel een manier om er toch op te kunnen knagen.
Nu ben ik eens op onderzoek gegaan in dat kleine mondje en voel onderaan twee bobbeltjes,geen tandjes maar haar tandvlees dat daar gezwollen is,als ik dan na veel proberen is in haar mondje kan kijken want ze houd haar tong niet stil :) dan zie ik wel dat waar dat tandvlees wat gezwollen is dat het daar zo wat wit is,dacht dat dit rood moest zijn voor de tandjes.
Heb nu ook een pasta gehaald voor doorkomende tandjes die het tandvlees wat weker maakt maar wat als ik verkeerd ben en helemaal geen tandjes aan het komen zijn?
Kan iemand mij beetje helpen aangezien men verhaaltje want weet nu echt niet of het zo vroeg al zou kunnen.
Liefs orchi
 
hoi

Nou aan je verhaal te lezen lijkt het er inderdaad op dat je dochtertje tandjes krijgt.
Lekker insmeren bij de een komen ze sneller door dan bij de ander maar het kan behoorlijk zeer doen.
Onze dochter was 4 maanden en toen kwamen de twee onderste al door.
Hoop dat ze er niet zoveel last van heeft.

groetjes auriske
 
Mijn dochtertje was krap 4 maanden toen de eerste 2 tandjes doorkwamen. Ging ook gepaard met verstoord nachtritme en kwijlen, vooral ook met chagrijnig zijn.
Duurde bij haar ongeveer 2 a 2.5 week voordat ze echt doorbraken. Het kan veel sneller, dus dat hoop ik voor jou en je kind natuurlijk!

 
Hoi

Mijn zoontje was 5 maanden toen de eerste 'tekenen'kwamen.
Poepluiers niet normaal en spugen..
Kwijlen werd juist iets minder naar mijn idee, maar doorslapen daarentegen heerlijk!
Nu heeft hij onder twee tandjes die je duidelijk ziet en voelt zitten,
in zijn bovenkaak hefet hij nu twee bobbels dus wie weet.
hij heeft er nog niet heel erg last van gehad..


Jacomien
mama van kylian 09-09-2007
 
Als ik dit zo lees, zit het voor mijn zoontje ook aan te komen dat ie tandjes gaat krijgen. en is dat dus goed mogelijk met 4 maanden dacht dat het wat vroeg was, niet dus.  Zal straks eens goed in zijn mondje kijken. Hij is enorm aan het kwijlen en huilerig. Van de oppas gehoord dat ie de hele week overdag  al flinke poepluiers had. Ook is ie af en toe wat warm in zijn nekje, maar koorts heeft ie niet.
 
Terug
Bovenaan