Tandjes??

Hallo, ons kindje is nu 11 weken en heeft al ca. een week dunne luiers, sabbelt erg veel op haar handjes (ook na haar flesjes) en er komen druppels speeksel uit haar mond. Nu hebben een paar vriendinnen al gezegd dat het "tekenen" van tandjes zijn. Maar ik lees overal dat baby's gemiddeld bij 5 of 6 maanden pas tandjes krijgen. Dus nu twijfel ik een beetje of het niet iets anders is? Hoe kan ik hier achter komen en hebben andere ook ervaring met vroege tandjes?? Groetjes
 
Hai,

Nou het kán natuurlijk altijd dat vooropgesteld!
Maar als ik ons eigen ventje na ga: die kwijlde vanaf 2 maand alles zeiknat! Knuistjes in zijn mondje drama! 2x  per dag schoon truitje aan omdat het anders gewoon te koud was! Hij had ook een hele schrale wang aan de ene kant. Wij kregen ook vaak te horen (oa op het cb) dat hij wel vroeg tanden zou krijgen. Haha 8 maand later kwam de eerste tand aan!! Dus het zegt lang niet altijd wat! De verklaring dat de speekselklieren ontwikkelen zodat ook dat gedeelte van het spijsverteren alvast klaar is voor het vastere voedsel vond ik een logischere verklaring! Maar nogmaals; het kán natuurlijk wel! Als je bv geeft hoop ik het niet voor je trouwens...
Nog iets: hoe later de tanden hoe sterker het gebit zeggen ze,  dus ik hoop dat het niet de tandjes zijn! Scheelt weer in de tandartskosten later hahaha!


Groetjes Saskia
 
hallo daf27 het zijn inderdaad tekenen van tandjes .
en inderdaad het kan dan nog maanden duren voordat
er daadwerkelijk wat tevoorschijn komt.
maar als ik dan naar mn eigen kindje kijk kwamen de eerste
kwijl en diaree momenten ook met 12/13 weken en met 20
weken kwamen er 2 tegelijk wel erg vroeg maar ja
niet teveel zorgen over maken qua tijd hoor de richtlijn is
tussen de zesde en negende maand volgens cb maar als ik
dan in mijn omgeving kijk en naar die van mij zelf en dat
vergelijk met de richtlijn pffff je kunt er niks van op aan
mijn vriendin dr zoontje kreeg met 15 mnd de eerste tandjes pas
hij is nu 2 jaar en 4 mnd en heeft nog de helft van zn gebit niet
komt vanzelf succes met je kwijlertje
 
Hoi,

Mijn dochtertje had ook rond de 11/12 weken dunne poepluiers, rode billetjes en wangetjes, kwijlen en noem maar op. Allemaal tekenen van doorkomende tandjes. Ook ik dacht dat zal niet lang meer duren, maar mijn dochter is nu 9 maanden en toevallig voelde ik gisteren in haar mond dat er een tandje doorkomt. Eindelijk, dacht ik. Mijn oudste dochter kreeg ook zo rond de 7 maanden haar eerste tandje.
De zoon van een kennis van mij is ook 9 maanden en die heeft er al 6 of 8 (zijn eerste kreeg hij met 4 maanden), dus dat verschilt per kindje.
 
Hoi,

onze zoon was ook snel met zijn eerste tandjes (5 mnd) en heeft daarvoor wekenlang deze symptomen gehad.
Je kunt homeopatische druppeltjes halen bij de drogist, die het doorkomen verzachten. Ook zijn er verdovende druppeltjes, die je op de plek kunt smeren, wanneer het doorkomen pijnlijk is. En natuurlijk een bijtring (wat een uitkomst die dingen): anders gaat al het ander speelgoed de mond in.

Groetjes, Marijon
 
Ik heb laatst een erg leuk cadeau gekregen van mijn vriendin een ketting welke vervaardigd is van siliconen, waar de baby op kan bijten en zuigen erg handig wanneer de tandjes door beginnen te komen. Het schijnt een nieuw produkt te zijn in Nederland en afkomstig te zijn uit de verenigde staten en daar al helemaal HOT te zijn. Ik heb gisteren via hun site nog zo'n ketting besteld in een andere kleur, hoop hem vandaag te ontvangen.

Kijk anders even op hun site, daar staat wat meer uitleg over e produkten: www.smartMom.nl


 
Hallo daf27,
Er zijn ook kinderen die vroeger tandjes krijgen. Mijn dochter kreeg er met 3,5 maand 2 tegelijk.
Als het tandjes zijn wil een bijtring die je kunt koelen in de koelkast wel verlichting geven.
succes,
 
Terug
Bovenaan