tandjes

Hallo!!
onze jongste dochter van 22 mnd krijgt op t moment aan beide kanten hoektandjes    .  En    ze heeft er al dagen last van heeft er iemand nog een goeie tip voor mij ??
Ik vind t zo zielig!
Ze krijgt al 6x per dag tabletjes van; vsm; çhamodent'.
Zijn er ook ouders die dan bv s avonds n zetpil geven?
alvast bedankt voor de reactie!!
groetjes esther.
 
Hoi Esther,

Mijn zoontje is 21 maanden en nu bezig met zijn laatste 4 kiezen, alle 4 tegelijk natuurlijk! Dus dat is geen pretje.
Als ik hem in bed leg, doe ik Dentinox druppels op de plekken waar de kiesjes door komen. Dit is een middeltje wat als het ware het tandvlees plaatselijk verdoofd.
Wij hebben hier goede ervaring mee.
(Er staat op de verpakking dat je het met een wattip moet doen, maar wij doen het met de top van de wijsvinger; dit was een tip van de drogist; dan is het product zuiniger doordat het niet in de wattip zuigt en bovendien kun je dan secuurder aanbrengen omdat je precies voelt waar je moet zijn)
Een zetpil doen we in principe alleen als hij hoge koorts heeft (boven de 39,0) of als hij echt niet in slaap kan kan komen door de doorkomende kiesjes.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes Mirjam
 
Hi,

mijn zoontje is 21 maanden, zijn bovenste hoektanden zijn net een maand door, nu komen de onderste, van beiden had/heeft  hij erg veel last. Ik geef hem, alleen als hij echt veel last heeft dus niet elke dag, een beetje pijnstiller, geef het vloeibaar en geef dan een halve dosis, voor het warme eten, want dan heeft hij het meest last (en  eet dan niet)  en soms ook nog voor het naar bed gaan. Maar goed, alleen op de dagen dat het hem echt pijn doet. Gelukkig kan hij het nu ook zeggen, dat scheelt weer. Ik vind het niet nodig dat hij pijn lijdt, doe ik zelf ook niet.

Groetjes,
Lia
 
Terug
Bovenaan