Tandjes??

Hoi meiden,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen: Stijn sopt sinds 2 weken heel erg op zijn knuistje en sinds een week kwijlt hij ook veel. Je zou bijna denken dat er tandjes door gaan komen maar hij is pas 14 weken! Volgens de kinderarts van het consultatiebureau is hij zijn duim aan het zoeken maar die wist hij de eerste week al te vinden. Hebben jullie enig idee of suggesties? Ook huilt hij meer dan normaal, vooral 's ochtends en 's avonds. Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt!

Groetjes,
Laura

Die van ons doet dat ook al vanaf dat ie een week of 10 was (hij is nu 14 weken).
kwijlen, alles in zijn mond stoppen, soppen op zijn knuistjes....maar nog geen tand te bekennen hoor....

Volgens mij hoort dat er gewoon bij. Zo ontdekken ze de wereld. Zo 'proeven' ze verschillende vormen en stofjes.
Dat gekwijl wordt trouwens bij ons wel erger hoor...vooral als ie iets leuk of interessant ziet...hahah....hele sloten komen eruit.

Volgens mij is het alleen maar goed. Niks om je druk over te maken.

Ja erg herkenbaar. Maarten kwijlt ook wat af en zijn knuistje is zijn favoriet. echt heerlijke sop geluiden.... wel grappig om te lezen dat meerdere kinderen daar last van hebben...

groetjes Pauline
mama van Maarten al 11 weken!

Het kunnen wel tandjes zijn hoor want voordat die doorkomen hebben ze ook last van hun tandvlees en mijn zoontje die nu 2,5 is bijna die kreeg met 4 maandjes zijn eerste 2 tandjes.Dus alles is mogelijk.

suzanne

Kay heeft dit ook verschrikkelijk erg,.. Zijn hele shirt zit dan onder zijn  kwijl haha..

Afgelopen donderdag dit nagevraagd op CB omdat wij ook aan tandjes dachten. Maar het schijnt bij de leeftijd te horen zoals de andere mama's net al hebben uitgelegd.
Op een enkele na kunnen kindjes al eerder dan 6 maanden een tandje krijgen. Je kunt dat zien aan het tandvlees, het ziet er dan wat dikker en gezwollen uit. Dus even kijken dan maar!

Esmé mv Kay

Tandjes kunnen echt al wel!!! Ik was op donderdag bij het CB geweest en vroeg hoe het zat met tandjes krijgen aangezien Cas zo aan het kwijlen was. Was heel normaal zeiden ze. De speekselproductie zou op gang komen. Twee dagen later voel ik nog eens in zijn mondje en jawel hoor.....een tandje was al door en de tweede al bijna. Cas was net 3 maanden en een week......

Het kan dus idd wel. want wij hebben het hier ook. Jr huilt heel veel en wil soms ook erg veel slapen. maar er komen harde plekjes in z'n mond en de eerste is er bijna door. ( heb al een nieuwe speen kunnen kopen )

Terug
Bovenaan