Dentinox!
Het "nadeel" van Chamodent is dat je het wat vaker moet gebruiken alvorens het echt werkt. In acute gevallen, om het uur en daarna 3 maal daags. Dit omdat het een homeopatisch middel is en daarvan is bekend dat het langere tijd gebruikt moet worden alvorens er resultaat geboekt kan worden. Ik heb echter de ervaring dat alleen de smaak al wonderen doet. Siebe is daar al zo door afgeleid dat hij al snel de pijn lijkt te vergeten.
Het voordeel van Dentinox is dat het een direct pijnstillend effect heeft en je het op de kaak kunt smeren door wat druppels op je vinger te doen en dan over de kaak te wrijven. Probeer het zelf maar eens in je mond en je voelt een lichte tinteling. Blijkbaar voldoende voor baby's om afgeleid te worden van de pijn. Het is overigens achterhaald dat het slecht zou zijn voor de tandjes, want de samenstelling van Dentinox is een aantal jaren geleden aangepast, waardoor de tandjes niet meer aangetast worden.
Verder kan inderdaad een ijsbijtring wonderen doen, al is het maar even. Overigens een ijsbijtring NOOIT in de diepvries leggen, maar in de koelkast, maar dat weet je ongetwijfeld al.
Wat bij Siebe ook wel helpt is zijn spuugdoekje om mijn vinger winden en hem dan lekker laten bijten op mijn vinger. Dat vindt hij heerlijk.
Succes