tandjes

hallo

mijn zoontje was precies vijf maanden toen hij zijn eerste tandjes kreeg
heeftb er toen ook geen last van gehad
en kort darna nog twee tandjes
daar heeft wel wat last van gehad
maar dat is gelukkig weer lang over

ik vind het zo schattig, zijn eerst tandjes zijn nu best al groot
hij is nu 6 maanden

heeft mylan er last van?

groetjes

Bij Quinn is vannacht de eerste doorgekomen. Dat was ook wel te merken want hij is 3x wakker geweest en moest huilen. Ik hoop dat het qua last hierbij blijft.
Quinn is bijna 4,5 maand.
Groetjes Veerle

Hallo

Jullie hebben blijkbaar al ervaring hiermee!
Loek heeft nog geen tandjes, hij is 'pas' 3,5 maand. Maar hij bijt en kwijlt al enkele weken voortuderend. Zijn shirtjes zijn regelmatig doorweekt. Sinds een week is hij ook hangerig en huilerig en heeft hij een beetje luieruitslag tussen zijn billen, wat hij anders nooit heeft. Het is ook tijd voor een nieuw sprongetje, dus daar heb ik het aan geweten. Maar nu hebben beide oma's los van elkaar al opmerkingen gemaakt over dat hij wel eens vroeg tandjes zou kunnen krijgen omdat hij zo kwijlt en bijt. Ik kan niets zien aan zijn tandvlees, voor zover ik het kan zien. Hij doet steeds zijn tong ervoor.

Hoe ging dat bij jullie voor de tandjes doorkwamen?

Rosanne

hier nog niets te zien, maar Evi heeft wel de behoefte om overal in te bijten. Zijn het niet mijn vingers dan is het wel haar speeltjes, ze bijt best hard.  Eigenlijk alles wat ze maar kan pakken. Ik heb ze een bijtring gegeven en die is nu erg favoriet. Misschien zit er toch iets aan te komen.

groetjes Sonja

Zouden het dan toch tandjes zijn? Ik heb bij de apotheek dentinox en chamodent gehaald. Thuis heb ik het nog eens gecontroleerd. Het tandvlees lijkt wat scherper te voelen voorin en links en rechts van het midden is het tandvlees wat lichter, twee kleine streepjes. Toch tandjes??? Hij is pas 3,5 maand?!?
Hij huilt meer, slaapt moeilijk in, is heel onrustig, heeft luieruitslag, maar geen koorts, gebruikt zijn fiep om in te bijten. Zonder wil hij niet in slaap komen, maar met blijft hij kauwen... Ben benieuwd of dit toch tandjes zijn en ik hoop dat hij er niet te lang last van houdt!

Quinn die kwijlde veel en beet veel op zijn handjes en speeltjes. Dat deed hij weken voordat dat eerste tandje doorkwam.
's Nachts is hij wel 3x wakker geworden en was het huilen. Daaraan merkte ik dat het anders was dan anders.
Groetjes Veerle

Oh, dat lijkt er veel op!
Loek was vanacht erg onrustig en huilerig in zijn slaap. Op een fiep bijten hielp wel. Vandaag is hij verschillende keren huilend wakker geworden en was zowieso huilerig. Kwijlen en bijten op handjes en speeltjes doet hij idd ook al weken... vanmiddag toen ik het eerste berichtje schreef zag ik weinig/niks en voelde ook niet veel. Aan het einde vd middag voelde ik een scherper randje. Of dat nou zo snel gaat??? het was wel na de huilbuien... Of zou ik het gewoon beter zijn gaan zien en voelen in de loop vd dag? Ik hoop dat het zo snel gaat, dan is hij er ook sneller vanaf!

Ik heb hem net een kleine paracetamol (nog 60) gegeven voor het slapen gaan en ik heb dentinox gegeven. hopelijk kan hij de nacht nu goed oor. En ik hoop dat hij het meeste vandaag al gehad heeft. Omdat Loek overdag weinig slaapt, vind ik de nachten erg belangrijk.

Goh, al tandjes met 3,5 maand...

Terug
Bovenaan