Tandjes

A

Anoniem

Guest
Hoi

ik heb even een vraagje van af wanneer komen er tandjes door, het kleine mannetje Davey is nu negen maanden maar heeft er nog steeds geen een.
Nu hebben we wel al twee weken achter de rug met ik noem het spuit luiers en last van zijn oortjes   en s`nachts huilend wakker worden, maar nu is het over en er is nog steeds niks gebeurt.

En ook wil ik weten of iemand ervaring heeft met dat Davey zijn linker balletje nog steeds niet is in gedaalt.
Nu hebben ze het over een operatie om hem vast te zetten maar wat bedoelen ze er eigenlijk nu mee.

Kan iemand het meschien vertellen.

Groetjes mama van Davey

Hoi,
Mike is 9,5 maanden en heeft ook nog steeds geen tandjes. Niet erg zeggen ze bij CB. Wel heeft hij heel veel bobbels op het tandvlees. En vandeweek ook spuitluiers gehad. Maar ook nog steeds niets. Kan best nog even duren schijnbaar. Pas als je aan de bobbels voelt en het voelt net als een blaar op je vinger komen ze bijna door zeiden ze bij CB.
En hoe langer de tanden wegblijven hoe sterker ze worden. Dus niets om je zorgen over te maken.
Groetjes

Hoi,

wanneer de tandjes doorkomen bij een kleintje kan echt enorm verschillen. Ik zelf als baby (inmiddels 30 jaar geleden...) kreeg pas tandjes toen ik 12,5 maand was. Mijn dochtertje is nu 10 maanden en heeft net haar eerste tandjes gekregen. En inderdaad, hoe langer ze wegblijven hoe beter dus ik zou me er vooral geen zorgen over maken. Ze komen vanzelf!

Groetjes, Miek

Mijn dochter kreeg met 10 maanden haar eerste, tweede, derde en vierde tandje, in 2 weken tijd. Geen pretje, maar wel meteen een mond vol.
Mijn zoontje kreetg met 7 mnd zijn eerste en tweede tandje.

Hier met 13 maanden ook nog geen tandjes. Zijn broers kregen pas tandjes met 11 maanden dus heel vroeg had ik ze niet verwacht, maar hij is de eerste die tandloos jarig was.
We wachten maar af en hopen dat het verhaal dat de tanden sterker zijn als ze later komen waar is.

Judith

hoi,

maak je geen zorgen, ze komen vanzelf wel een keer. Elk kind is weer anders. ons mannetje is bijna elf maanden en heeft van de week z'n eerste tandjes gekregen. Ja tandjes. Er zijn er in 1 week tijd boven 2 doorgekomen. En niet eens de middelste twee, maar de twee rechtse. En die 2 linker tandjes zien we ook al zitten, maar nog niet door. Mijn man roept al maanden als Rafael veel huilt, het zijn z'n tandjes. En dan nu zijn ze er pas.
Ook onze tandarts zei dat het beter is als ze niet al te vroeg tandje hebben, dat is alleen maar beter.

Liefs,

Hoi Kattie,

Onze dochter kreeg met 9 maanden haar eerst tandje, de tweede en derde kwamen 2 weken geleden 3 dagen na elkaar en vorige week heeft ze haar 4de tandje gekregen. Ze is nu bijna 14 maanden.

Volgens het CB is het alleen maar beter als ze later komen, en ze komen vanzelf. Kan me voorstellen dat je genoeg hebt van de bijbehorende kwaaltjes en nou eindelijk die tandjes wilt zien.

Bij ons komen ze op de een of andere manier steeds als we op vakantie zijn, misschien een weekje op vakantie gaan?, haha!!

Hoi mijn dochter kreeg met 9 maanden met moeite haar 1e tandje met 10,5 maanden haar 2e tandje en nu met 11 maanden komt haar 3e tandje door. En ik kan nu ook iets waarnemen van een 4e. Dus niks om je druk te maken.

succes.

Terug
Bovenaan