Tandjes

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mette is nu ruim 5 maanden en zowel onder als boven komen haar tandjes door. Iemand enig idee hoelang deze fase van slecht eten, huilen en weinig slapen duurt?
We hebben al middeltjes en bijtringen in het assortiment....

x ing

Hoi Inge,

Ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn oudste (nu inmiddels 3 jaar) heeft er 6 maanden over gedaan om tanden te krijgen.
Hij begon ook rond de 5 maanden overal op de bijten en te kwijlen ed., maar tanden doorkomen ho maar. Met periodes at hij dan weer wat slechter en beet ook weer meer, vaak ook gevolgd door een paar dagen wat hangerig zijn. In de vakantie is hij toen echt ziek geweest gedurende 3 dagen en toen was het eerste tandje erdoor, hij was toen inmiddels wel 11 maanden oud.
De rest van zijn tanden heeft hij in een tijdsbestek van ongeveer 3 maanden gekregen, bijna iedere week merkten we toen dat er weer aan zaten te komen, maar daar had hij verder geen last van.

Verder als de bekende smeerseltjes en bijtringen kom ik ook niet als advies aan je, ik hoop alleen voor jullie dat de ellende van ons jullie bespaart wordt.

Liefs Saskia

Van doorkomen van  de ondertandjes had jaap helemaal geen last, bij de boventandjes (dus tand 3 en 4) heeft hij er per tand dag of 3 last van gehad, minder eten, sneller jengelig. Nu ze doorzijn, is het weer helemaal ok met hem en speelt, kletst en sjouwt hij erop los!
We hebben chamodent-druppeltjes en bijtring uit koelkast gebruikt. Druppels zijn vooral ter afleiding zeiden ze bij apotheek.
Sterkte ermee, groetjes mira, voorjaarsforum

Hoi. Bij mijn oudste merkte ik gewoon op een dag dat ie 2 tandjes onder had, die was dus overal zo doorheen gefietst als het ware..
Mijn jongste (4,5 maand) is al zeker 7 weken bezig met kwijlen, bijten, huilen, enz.enz. En nog steeds zijn ze niet door..Ik zie ze zitten maar het laatste stukje wil niet komen..
Gr.

Terug
Bovenaan