tandjes???

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal

Ik hoor regelmatig alle verhalen hier over de eerste,tweede enz tandjes.
Maar zijn er nog meer kindjes zonder ook maar 1 teken van tandjes krijgen?
Joyce is bij ons de derde die laat aan haar tanden begint ,maar ook de laatste in leeftijd.
Onze middelste ging naar de kleuterklas zonder kiezen,maar volgens mij gaat Joyce naar het voortgezet onderwijs met al haar melktanden nog...Geintje.

Wij maken ons geen zorgen,maar ik was benieuwd of er nog meer kinderen zijn.

Groetjes Jessica

PS:Joyce is van 26 mei.

Hoi. Mijn oudste kreeg zijn eerste (en tweede, derde en vierde) toen hij 4 maanden was, en die had zijn complete gebit inclusief kiezen voor zijn eerste verjaardag..
Mijn jongste daarentegen is de 7 maanden al gepasseerd en er is nog geen tandje te bespeuren hoor... Ik had verwacht dat hij ze ook wel snel zou hebben maar nada..
Ach hij zal ze wel hebben voor hij naar school gaat haha..
Gr. Anne-Marie

hoihoi,

hier ook nog geen spoor van tanden te bekennnen, wel al 2 maanden een kwijlspoor achter Levi aan.  Mijn oudste 2 kids waren ook "laat" met tanden en Levi is nu 8 maanden en heeft ook nog geen tandjes. Hij kauwt wel echt op alles wat in zijn buurt is (zelfs de spijlen van de box) maar dat doet hij echt al een maand of 2 dus we zijn benieuwd wanneer de eerste tand verschijnt. Ik geef nog bv duds van mij hoeft het nog niet.

groetjes chimene
mn levi 12-06-07

Mijn oudste was 11 maanden voordat het 1e tandje zich aandiende, maar toen volgde de rest ook spoedig. 8 tanden in 2 maanden tijd geloof ik.
Nu bij Daan (ruim 8 maanden) ook nog niks te bekennen, dus ik denk ongeveer dat het hetzelfde verhaal zal worden.
Zelf kreeg ik ook pas laat tanden, dit is meestal familiair bepaald, dus misschien even ouders en schoonouders vragen op welke leeftijd je zelf tanden kreeg.
Een voordeel van laat tanden krijgen is dat er ook niks mee kan gebeuren, wat nog in de kaak zit zit veilig en kan niet gestoten worden of afbreken en zeker kunnen er geen gaatjes inkomen.

Liefs Saskia (ben tandartsassistente dus vandaar dat ik dit allemaal weet)

Hoi,
Mijn dochtertje was laat met de eerste tandjes, pas een maand voordat ze één werd kwamen de eerste door.
Mijn zoontje kreeg op precies 6 maanden z'n eerste tandje, hij is over drie dagen 8 maanden maar de tweede is nog steeds niet door. Wordt wel steeds grappiger want die ene blijft maar doorgroeien natuurlijk.

Terug
Bovenaan