Tandjes !!!

A

Anoniem

Guest
We hadden al een tijdje een vermoeden dat ze er aan zaten te komen, omdat ze steeds op hetzelfde plekje aan haar kaak zat te voelen.
Sinds zaterdag is ze af en toe ineens ontroostbaar .... en ja hoor gisteren konden we ze dan ook zelf voelen, haar eerste 2 tandjes!!
We hebben de bijtring maar in de koelkast gelegd, en ik heb d'r gisterenavond lekker ingesmeerd met de bedtime-lotion, waarna ze gelukkig wel als een roosje in slaap is gevallen.

Ik weet dat er smeerseltjes bestaan om 't kaakje mee in te masseren, die de pijn dan verlichten ..... maarrruh... jullie kennende zijn er vast nog mama's met handige tips :)

Liefs,
Anne

Bij de apotheek hadden ze goeie zalf die ik nog gebruikt heb voor ons dochtertje. Maar ik weet de naam niet meer. Nu al tandjes? Hoe oud is je kindje dan?
Ons zoontje zit ook steeds met de handjes in de mond te "bijten"...

zo dat is lekker op tijd!
ik zweer bij Chamodent druppels!
echt super spul!!!
ben blij dat Senna nog niet zo ver is, zitten er nog volop in met Noa Lyn. die heeft enorme last van haar kiesjes..

Hahaha, dat is vlot!

Mijn zoontje kreeg pas met 13 mnd zijn eerste tand!

Hoop dat Lois eerder is. Tis zo lastig eten zonder tanden! hahaha

Liefs, Billie

Ik gebruikte ook altijd chamodentdruppels of tabletjes.
En om de kaakjes lekker te masseren gebruikte ik Dentinox (bovendien vind ik die zelf nogal lekker, dus ik masseerde regelmatig mijn eigen kaakje...)
Wat een schattig gezicht he die tandjes.
Geert hoeft ze van mij nog lang niet te krijgen, is wel zo fijn met borstvoeding.

Groetjes,
Els

Hoi Dames,

Tessa wordt volgende week 5 maanden. Ik begreep dat het gemiddelde voor een eerste tandje zo rond de 6 a 9 maanden is. Dat betekent dus ook dat sommige kids eerder zijn .
De dentinox heb ik gisteren op aanraden van de drogist-man-met-de-hemelsblauwe-ogen gekocht. Voor alsnog nog niet gebruikt ... tenslotte is t puntje al door het tandvlees heen en lijkt het ergste leed (voor deze tandjes) momenteel alweer geleden. Benieuwd hoe snel d'r andere tandjes volgen.

Anne

Zo dat is snel zeg! We hebben zelf het idee dat Navara ook al bezig is. Veel (heel heel heel veel) kwijlen, en ook steeds met haar handjes in haar mondje. Maar tot nu toe nog niks.

Het staat vast super schattig!

xxx
Petra

Bij tess begon het inderdaad ook met heeeel veel kwijlen ..... elke dag kom ik d'r slaapzak wassen en regelmatig schone kleertjes omdat ze gewoon echt nat waren.
Wie weet dus dat ze er bij navara inderdaad aan zitten te komen.
Wij dachten 't ook al een paar weekjes, maar iedereen zei ... 't is veel te vroeg.... voortaan gewoon m'n eigen gevoel volgen ;-) dan had ik d'r eerder kunnen helpen met die druppeltjes!

Liefs,
Anne

Terug
Bovenaan