Tandjes !?!?

Zifjon kwijlt al heel erg lang de hele boel bij elkaar en bijt ook enorm hard op veel dingen. Maar aangezien veel baby's dit doen en ik niet iets van een tandje kon ontdekken vond ik het gwoon baby gedrag. Maar vandaag voelde ik toch echt een hard scherp punt op zijn bovenkaak. Kon alleen niet zo snel iets zien, meneertje was er ook niet van gedient dat mama zijn bovenlipje wilden omkrullen. Maar goed hij slaapt ook enorm veel (1 uurtje wakker zijn tussen de voedingen door is veel) en is erg pieperig en niet echt vrolijk de afgelopen week. Zal er dan toch een tandje doorkomen of kan dat harde puntje ook van iets anders zijn? Woensdag gaan we weer naar het CB en dan laat ik het nog ff checken maar denk zelf dat het echt zover nu is. Een koude bijtring vind hij trouwens heerlijk.

Zifjon is nu 6,5 maand wie heeft dit ook?

Hoi,

Yordi had dit ook heel erg toen zijn 1e (en 2e) tandje er aan kwamen.
Rond 4 maanden begon yordi dit te doen en het heeft bij hem erg lang geduurd oordat het tandje er door was.
Yordi had met 5 maanden zijn 1e tandje en een week later zijn 2e tandje.
Allebei onderin en precies in het midden.
Lijkt echt enorm schattig.
Ik heb toen de druppels van vsm voor yordi gebruikt, want die was toen ook wat uit zijn doen. Chamodent heet dat geloof ik.
Dat heeft bij yordi wel geholpen. Hij wou toen geen koude bijtring hebben.
Maar kauwde toen wel op alles wat los en vast zat en veel kwijlen en ook wat jengelig en sliep toen ook wat meer.( wat ik wel fijn vond, want het is niet zo'n slaper)
Ik denk wel dat het een tandje is, als je een hard, scherp puntje voelt.
De 1 die krijgt ze eerst bovenin en de ander eerst onderin, dus zou heel goed kunnen.
Vaak kun je het aan de ontlasting ook wel merken. Dat van yordi rook wat zurig, maar hij heeft geen luieruitslag of zo er van gehad.

Succes met de tandjes.

Liefs marielle

Yordi met z'n 2 tandjes.

Hoi,

Doreen kwijlde en kauwde al vanaf 3 maand en net voor haar 6e maand zag ik een grijze plek in haar onderkaak en voelen, ja hoor! een scherp puntje. Twee dagen later kwam de andere tand ook door. 2 halen, 1 betalen ha ha ha..
Ze had een spuitluier en en beetje luieruitslag maar niet zoveel. Ook was ze wat jengelig, maar sliep ook wel veel.
Afwachten, maar als je een scherp puntje voelt, dan zal het haast wel zo zijn...
Groetjes,
Karlien

ook caithlyn krijgt volgens mij der 1e tandjeik zie onderin idd wat zitten dus volgens mij ook een tandje ze kwijlt al een hele tijd maar nu de laatste week echt met bakken haha en nu keek ik net en zag het zitten

liefs mama van caithlyn 03.03.2008

hoi

tessa is nu 5 maand en heeft der 2 tandjes al onderin

gaat dus wel lekker snel
gelukkig heeft ze er geen last van
heb de eerste niet eens gemerkt

groetjes manuela

Hoi

Ook Kyano heeft zn 1ste tandje inmiddels, na zeker wel een maand gekwijlt en gekauwt te hebben, en 1 dag flink hangerig en piepen, kwam zn 1ste tandje erdoor! de 2de laat niet lang op zich wachten ik denk een deze dagen dat die er ook doorkomt... echt super, en veel sneller als bij zn zus, zij was pas 10 maand toen zij de 1ste tanden kreeg en kyano is nu 5,5 mnd!

Liefs Chantal mama van Zoë 10-05-06 en Kyano 23-02-08

Nou vandaag weer gekeken maar nu voel ik nioets meer en zie ik ook niets, nog wel steeds een hangerig kindje met 1 rode wang. Alles lijtk erop dat er iets moet gaan geeburen maar er gebeurd NIETS. Misschien toch verkeerd gevoelt/gezien. Nou ja we zien wel wanneer ze doorbreken. mama haar tandje is wel doorgekomen AUW !
Mijn verstandkiezen zijn doorgekomen en die voelden ik zeker wel duurde ook erg lang eerdat ze  helemaal door  mijn tandvlees heen waren gebroken. En nu heb ik ook nog 1 gaatje en gaan ze boren :( Nog nooit iets gehad aan mijn gebid dus ben best wel ff bang.
Kan ik tenminste even meevoelen met Zifjon straks :)

gr van Mariska en Zifjon

Hallo,
Bij onze meid wil het niet echt vlotten met de tandjes. Ze is nu bijna 8 maand maar nog geen tandjes te zien. Maanden geleden riep de "oma"al dat ze wel gauw zou gaan krijgen. kwijlen, huilen, luieruitslag.  Ho maar.
Stiekum vind ik het niets erg geen nog borstvoeding in t bespaard me wel een paar stevige beeten denk ik zo.

Terug
Bovenaan