Tandjes????

Hoihoi,

Evy drinkt nog altijd erg onregelmatig. Vandaag heeft ze 110, 130, 160 en 100cc gedronken. Ze krijgt vandaag dan nog de fles van 23.00 zo meteen.
Nu wilde we eigenlijk vanavond met familie gaan bbq, maar daar het weer niet mee werkt, hebben we maar gezellig binnen gegourmet. Evy zat bij mijn schoonbroer op schoot; zeg hij opeens: O, volgens mij krijgt Evy tandjes. Ik viel bijna achterover. Mevrouw is 11 weken. Maar jawel hoor, in haar onderkaak zijn duidelijk al 2 witte plekjes te zien. Ik heb het nog niet goed kunnen voelen, want dat liet ze niet toe.
Kan het, dat ze nu al tandjes krijgt? Haar nichtje (is nu 6,5mnd) heeft er ook al 2.
Kan het onregelmatige drinken daar mee samen hangen, ze drinkt nu een dikke week slecht??
Ze heeft verder geen klachten die bij het doorkomen van tandjes zouden kunnen horen.

Hoewel ze verder vrolijk en alert is, genoeg slaapt en zich niet eerder meldt voor drinken, en ook redelijke plasluiers produceert, blijf ik me toch nog steeds wel wat zorgen maken over haar drinken. Ik weet dat ik me niet vasthouden aan de hoeveelheden die op het pak voeding staat, maar die komen toch ook ergens vandaan.
Evy is nu 5,6 kg en zou dus 170-180cc mogen drinken. Ik ben blij dat ik maandag weer naar het cb moet voor haar 3 maanden afspraak. Kan ik gelijk weer zien wat ze op een week is bijgekomen.

Groetjes Iris mv Evy (16-05-08)

Hej!!

Ha,ha, dat zou vroeg zijn!! Kwíjlt ze ook veel? Dat is ook een 'symptoom' van tandjes krijgen. Soms kan er ook wat koorts bij komen kijken. Ik zag bij Linde ook 2 witte plekjes nog onder het tandvlees. Zij kwijlt nl. nu veel vandaar dat ik ook ff voelde. Maar ze zitten nog keurig verstopt hoor! Ben benieuwd! Liefs Pippi

Hoi Iris,

Wij kregen vorige week dezelfde opmerking! Sofie heeft in haar onderkaak ook 2 witte puntjes. Ik voel ook nog niks, dus ik denk niet dat ze al doorkomen. Hopelijk duurt dat ook nog even, lijkt me namelijk niet echt fijn met borstvoeding .

Groetjes Marije

Hoi Iris,

Das toevallig, ik zat daar gisteren  juist aan  te denken. Milan is erg onrustig, huilt veel, slaapt slecht en als ik mijn vinger bij zijn mondje houdt, dan bijt hij er alleen maar in. Ook heeft hij nu een paar keer met drinken zijn kaken erin gezet, niet echt een heel prettig gevoel, maar weet dus niet of het tandjes zijn, voel nog niet echt iets zitten en dacht dat het wel heel vroeg zou zijn. Of zou dat bijten ergens anders goed voor zijn??

Groetjes Esther

Bij onze oudste kwamen de eerste twee tandjes door toen hij acht weken was, het kan dus echt wel.
Volgens mij hebben die kleintjes altijd van die witte plekjes op de onderkaak.....

onze Luke is 10 weken en ook hij heeft witte plekjes op de onderkaak ook is hij heel erg aan het kwijlen en is mama d'r huid wel erg lekker om op te sabbelen.
Hij is het hele weekend al hangerig en huilerig slaapt overdag weinig maar s'nachts gelukkig goed.dus het zal mij benieuwen of zijn kiesjes door komen.

Terug
Bovenaan