Tandjes?

Mijn dochtertje is nu een paar dagen al jengelig en niet echt in haar doen. Ze slaapt ook minder overdag en is 's nachts vaker wakker.
Ik zie in haar onderkaak dat er 2 tandjes aankomen (tenminste dat denk ik) en op het CB zeiden ze het ook te voelen en te zien aan haar kaakje.
Vandaag heb ik haar eerder gehaald bij het KDV omdat ze verhoging had en jengelig was. Kan dit allemaal met d'r tandjes te maken hebben? Herkennen jullie dit?
Wat voor 'klachten' hadden jullie kindjes bij het doorkomen van de tandjes en hoe lang duurde dat ongeveer?
Dan weet ik een beetje waar ik aan toe ben...
 
Hoi hoi,

Mijn zoontje heeft sinds 1,5 week ook een tandje en idd.... die dagen ervoor was hij jengelig... koortsig. Maar ik hoor ook wel van andere moeders dat sommigen er zelfs koorts bij hebben.... Je kon bij hem heel goed een puntje voelen. Toen hij eenmaal door was, was het ook zo weer over.

Succes!!
 
Hoi, mijn dochter heeft bij iedere tand/kies koorts gehad. En niet zo maar een beetje maar tegen de 40 aan. Verder was ze wel in goede doen. Ik heb nooit zalven gebruikt die je op de gevoelige plekken kunt smeren/sprayen maar misschien helpt dat wel bij jou?
Oja, ze had ook vaak dunne ontlasting, enkele dagen.
tandjes doorkomen doet nu eenmaal pijn.
Groetjes, lianne
 
Bij ons waren de eerste twee tandjes een drama. Mn dochtertje begon met 3 maanden al met kwijlen en overal op kluiven, vooral op de speen van de fles. Toen de tandjes echt bijna doorkwamen kreeg ze koorts, ging ze slecht slapen, slecht eten, zure spuitluirs met uitslag en ontzettend jengelig. Ze wilde echt een week lang alleen maar op schoot, maar als ze dan op schoot zat was het ook niet goed. Uiteindelijk heb ik haar voor de nacht een paracetamol gegeven om de koorts te drukken, en voor haar nachtrust..... Toen ze door waren, waren ook alle klachten ineens weg....

De volgende tandjes hebben we gelukkig veel minder last van gehad. Een weekje iets slechter eten, maar nog steeds ruim voldoende. 1 of 2 spuitluiers en dat was het. Ze heeft dan wel de dag voordat het tandje doorkomt echt een zeurdagje, maar het is veeel beter dan die eerste twee......
 
Bij ons waren de eerste twee tandjes een drama. Mn dochtertje begon met 3 maanden al met kwijlen en overal op kluiven, vooral op de speen van de fles. Toen de tandjes echt bijna doorkwamen kreeg ze koorts, ging ze slecht slapen, slecht eten, zure spuitluirs met uitslag en ontzettend jengelig. Ze wilde echt een week lang alleen maar op schoot, maar als ze dan op schoot zat was het ook niet goed. Uiteindelijk heb ik haar voor de nacht een paracetamol gegeven om de koorts te drukken, en voor haar nachtrust..... Toen ze door waren, waren ook alle klachten ineens weg....

De volgende tandjes hebben we gelukkig veel minder last van gehad. Een weekje iets slechter eten, maar nog steeds ruim voldoende. 1 of 2 spuitluiers en dat was het. Ze heeft dan wel de dag voordat het tandje doorkomt echt een zeurdagje, maar het is veeel beter dan die eerste twee......
 
Hier is ook een tandje in aankomst denk ik.
Rode billetjes, veel dunne poepluiers, veel kwijlen en erg jengelig. Als het tandje er is, zal het wel weer over zijn.
 
Terug
Bovenaan