Tandjes...

Hi,

Zijn er al babies die tandjes aan het krijgen zijn? Warren slaapt sinds een week of twee heel licht 's nachts en wordt de laatste dagen ieder uur zielig piepend wakker. Ook had hij van de week vanuit het niets ineens 38,8 koorts, terwijl hij voor de rest helemaal niet 'ziek' oogt.
Ook gaat alles linea recta zijn mondje in en zijn de slabbetjes niet aan te slepen.
Hij vindt het heel fijn als ik met mijn vinger (het liefst een koude) over zijn door komende tand-plekje heen wrijf. De meeste bijtringen zijn nog wat groot, vandaar.

Ik was al gewaarschuwd door mijn schoonmoeder: mijn man kreeg ook heel vroeg al tandjes en het lijkt dus dat 'zo vader, zo zoon' wel klopt...

Hebben jullie nog tips? Hoe lang duurt het voordat het tandje echt 'door' is? Hij is er best door uit z'n doen en ik loop écht op mijn laatste benen inmiddels...

Het is wel sneu hoor, zoveel gedoe voor tandjes die er over 4 à 5 jaar alweer uit gaan.

Hoi Evje...
Onze dochter (nu al ruim 2 jr) was erg laat met tandjes krijgen, pas na haar 1e verjaardag, dit zit ook in de familie (laat), dus ik verwacht dat onze zoon nu (4 mnd) ook laat tandjes zal krijgen. Nog niks geen gekwijl e.d op te merken nml.

Het duurde bij ons soms wel 2 wk dat ze er last van had hoor, dus helaas is et niet bij ieder kindje een paar dg en dan over.. Pff.. Als ie maar eenmaal door is he...

Idd masseren en verder gebruikten wij dentinox, dit kun je erop masseren en 'verdooft' iets het tandvlees. Wij vonden dit goed werken, vooral 'snachts, dan had ze meer last dan overdag namelijk.
Je hebt ook Chamodent (is van Vsm), maar dat hielp bij onze dochter niets!

Veel suc6, het is geen fijne ' periode' idd.

Hier geen ervaring met het doorbreken van tandjes. Wel slijmt hij heel veel de laatste dagen, normaal heeft hij daar nooit zoveel last van.

Sterkte hopelijk is het tandje snel door en voelt hij zich snel beter (en jij ook).

Liefs

Hier nog geen tandjes maar wel heel veel kwijl. Ik was zelf ook snel met het krijgen van tandjes, dus wie weet.

Succes en hopelijk gaat jullie kleine zich snel beter voelen!

Hier ook nog geen tandje te zien.... maarr wel heeel veel kwijl en overal ontzettend gefrustreerd op kauwen en bijten..
Ben benieuwd wanneer de eerste tand zich laat zien!

Dentinox schijnt een goede aanrader te zijn! Dat verdooft het tandvlees en dus de pijn..

Succes!
Liefs

Ik heb ook het idee dat Noor tanden krijgt. Inderdaad heel veel kwijlen en alles in haar mond stoppen, ook ineens koorts en hele rode wangen en billen....ook licht slapen (en overdag ineens helemaal niet meer) klinkt heel bekend....net als dat gevoel dat je zelf op je tandvlees loopt!

We wachten het maar af, ik voel namelijk nog geen bobbeltjes ofzo in haar mond.

hahah die van mij kwijlt ook, maar nu ik een fruithapje geef toch minder.
Bij de ikea hebben een een beesje met bijtoortjes, die zou je al wel kunnen gebruiken.

Geregeld hier dat ik pluto pak en pluto een zeer natte neus heeft hahahah, hij sabbelt overal op

Terug
Bovenaan