Tandjes

Hallo allemaal,

Ben zomaar is even benieuwd of jullie kleintjes al tandjes hebben! En zo ja, welke klachten hebben de kleintjes daarbij.
Tygo eet al bijna anderhalve week minimaal. Het is een ramp zeg maar gerust..... Als hij anderhalve fles per dag krijgt en een half potje olvatit fruit dan houdt het op. Super vrolijk, lekker slapen du honger heeft hij niet lijkt wel.
En ja, gister ontdekte ik zijn eerste tandje.
Zou dit met elkaar te maken hebben? Ook is hij sinds vandaag echt aan het tijgeren en wèl vooruit. Z`n achteruit had ie al een poosje geleden ontdekt. Vind die ontwikkelingen wel heel snel op elkaar volgen allemaal!
Hij was afgelopen vrijdag een half jaar oud!

Groetjes Marieke

Ja idioot hè, hier ook een tijgeraar met 2 (!) ondertandjes en zijn 2 boventandje en hoektandjes onder zijn heel goed voelbaar.

Hij is al een kleine week behoorlijk aan het knorrepotten en heel veel wakker 's nachts...
En dat ben ik niet gewend van 'm, het is normaal echt een heel vrolijk ventje!

Ben benieuwd welk sprong in zijn ontwikkeling hij aan het maken is, hij kan sinds gister op handen en knieën zitten... Het wordt echt tijd om alles kruip-proof te maken...

X
Evje

Noor heeft 2 grote witte bulten in haar mond, het lijkt of er 2 tandjes tegelijk doorkomen. Ze heeft er tot nu toe niet echt veel last van.Seth daar in tegen kwijlt heel erg en is een beetje hangerig, bij hem kan ik alleen nog geen bulten voelen of zien.

Jee Evje, al 4 tanden! Ik vind de tand van Noor al groot nieuws...Ik vind haar ook nog een beetje te jong voor tanden, het slaat nergens op want ze zijn 7mnd. Het gaat alleen zo snel...mijn lieve kleine babies worden langzaam dreumesjes...en mama moet daar nog een beetje aan wennen!

Ik heb niet zo'n snelle tante.

Ze is "al" 7 maanden dus zo'n beetje de oudste van dit forum( is van augustus maar was in sept uitgerekend)
Ze heeft wel 2 ondertandjes.
Ze kletst wel heel erg veel maar lichamelijk is ze niet zo snel. Ze kan trouwens al wel redelijk zitten maar tijgeren en laat staan kruipen dat doet ze nog niet.
Zelf heb ik het idee dat ze het wel best vind. Ze kan bijv. heel goed omrollen maar doet dat niet zo vaak.

Het idee dat ze, net als haar moeder, met 9 maanden loopt heb ik los gelaten.
Ach ja ze zal het allemaal vast wel voor haar 18de gaan doen ;)

Maar om nog even terug te komen op je vraag, ik weet niet of het weinig eten bij het krijgen van tandjes hoort. Karlijn had dat niet. Karlijn is een dag huilerig geweest, kwijlde wat meer en daar waren de tandjes. Als alle tandjes zo komen zal ik niet klagen.

jeetje, Floor heeft nog helemaal niets.. iedere keer denk ik nu komt het, maar nee hoor.
van de week was ze ontzettend aan de dunne (na weken van vaste poep), dus ik dacht, nu komt er een tandje. Nee hoor, gewoon een virus; mama had het een paar dagen erna ook, en papa ook :p

ik wacht geduldig af.

Ik heb zojuist het eerste tandje ontdekt!
Julia werd de afgelopen tijd geregeld wakker 's nachts en wilde wat minder goed drinken. Ik had nog niet meteen de linkt met tandjes gelegd. Want ze is ook verkouden. Dan slaapt ze vaker wat minder goed en ze krijgt meer fruit en groente hapjes, dus ik dacht dat ze daarom minder dronk. Dus ik weet ook niet of dit met de tandjes te maken heeft.

En verder is ze super vrolijk! Dus als het tandjes krijgen zo gaat, dan mogen wij ook niet klagen.

@nathalie86: helemaal mee eens, ik had het prima gevonden als die tanden pas rond 8/9 maanden waaren gekomen... Het gaat tot nu toe nog goed met borstvoeden, maar ik voel die tanfjes soms echt wel schrapen, vooral 's nachts als hij moe is en minder zin heeft om even zijn best te doem om netjes te 'happen'...

Wel grappig hoor wat al die koters al kunnen. Warren is idd vroeg met sommige dingen maar zitren bijvoorbeeld? Daar snapt-ie echt helemaalniks van. Hij kiept zó voorover en gaat dan op zijn tenen sabbelen... Gelukkig (maf eigenlijk) gaat het in de kibderstoel prima. Op schoot zitten vindt hij ook maar niks, liever op schoot 'staan' en (nog beter) springen.... Pfff, heb aardige biceps inmiddels, hahaha!

X
Evje

Hhihihih, idd wat gaat de tijd snel... Zoooooo al een baby die bijna kruipt!!!! Dat doet Stan nog lang niet geloof ik. Hij kan wel al zitten zelfstandig, en kwebbelt de hele dag door....

Geen tandjes hier, ik dacht laatst een tandje te zien (hoektandje) maar bij cb zei de arts dat het een speekselkliertje was...

dus nog niks hier...

Stan is wel verkouden geweest en dronk daardoor ook maar halve flessen.....

Terug
Bovenaan