tandjes?

Mijn zoontje nu bijna 5,5 maand is de laatste week wat jengelig. Het begon 's nachts, nu is het overdag ook. Dit ken ik niet van hem.
Daarnaast heeft hij veel meer poepluiers als normaal, rode wangen (wisselend, de ene keer meer als de andere), kwijlt hij (maar doet hij al tijden), zit veel met zijn handjes in de mond.
Nu weet ik dat dit kan wijzen op tandjes, zelf kan ik in zijn mondje niet echt iets vinden wat daar op wijst.
Hoe lang kan het duren dat een kindje last van deze klachten heeft voor de tandjes komen?
 
Ons meisje was ongeveer een week voordat het eerste tandje doorkwam beetje jengelig, maar overal op kluiven was al wat langer aan de gang, ik denk een paar weken. Bij haar kan ik dan wel harde plekjes voelden in de mond waar de tandjes dan doorkomen.
Over het algemeen zijn de eerste tandjes die doorkomen de middelste snijtandjes aan de onderkant, daarna de bovenste 4 snijtandjes.
Het kan ook zijn dat je zoontje in een groeispurtje zit, die heb je ook rond die tijd. Succes ermee!
 
Mijn dochtertje heeft net haar eerste tandje door ( wordt vd week 6 mnd), maar de afgelopen twee maanden had ze er al last van. Idd kwijlen etc. Ik zag witte bulten op haar tandvlees. Dus niet op het tandvlees maar tussen het tandvlees en haar lip. Ik ben toen voor de zekerheid naar de HA geweest. Het waren idd tandjes en de bulten waren tandlijsten. Ik hoop voor jou dat het bij je zoontje sneller gaat!
 
Mijn zoontje kwijlt al regelmatig een poosje zo sinds dat ie 5 mnd is, en rode wangetjes, en af en toe hard tegen zn mondje wrijven maar nu is ie 8,5 mnd en nog geen tandje! Er is ook nog niets te zien! Zegt dus niets! Ben wel benieuwd, misschien komen ze straks allemaal in 1x..
 
mijn zoontje is nu 8 m en de eerste tandjes onder zijn al een tijdje door een kleine 1,5m hij is nu ook de hle tijd op alles aan het bijten en zijn handje in zijn mondje aan het stoppen heeft volgens ons wat last van de boven tandjes dat die door komen maar dat is ook af wachten kan zo zijn maar kan ook nog een hele tijd duren.

ik herken het wel wij hadden het bij de eerste tandjes ook niet door hij kwijlden wel wat meer en zo maar het is dat hij opeens me vinger in zijn mond stak en ik iets scherps voelden onder toen zagen we dat er 2 tandjes door waren.

we waren er ook helemaal niet mee bezig nu gebruik ik de druppels van vsm en een gel koeling hij heeft er baat bij
 
Tandjes zijn draaaaaaaaaaaaaaaaama! Mijn dochter is 9 maanden en heeft al 4 boven tanden, 2 ondertanden en nu komen onder 2 kiezen door. Ze krijgt ze achter elkaar door en zijn indd te herkennen aan witte bultjes in het tandvlees, kwijlen, alles in de mond willen stoppen, vingertjes in de mond, jengelen, rode wangen, verhoging.

Wij hebben dentinox gehaald bij de drogist. Dat is een verdovende vloeistof die je op de kaakjes kan smeren (daarna 3 kwartier niet eten of drinken anders spoelt het weer weg) en mijn dochter heeft er baat bij!
 
Mijn oudste had toen hij bijna 1 jaar was al zijn tanden al (de eerste 4 kiezen volgden net na zijn verjaardag) Nu komt de volgende serie kiezen de laatsten gelukkig. Hij heeft er ook wel last van. Kan bij vlagen s'nachts huilen en kwijlt heel veel. Hij heeft zijn eerste jaar doorgebracht met standaard een slab om.

Ik gebruik ook de vsm en de dentinox. Ik geeft hem ook wel eens een zetpil. Bij de kies die nu doorkomt heeft hij veel last gehad er zat namelijk een ontsteking bij en wat wildvlees. Ik heb er weinig van gemerkt, niet meer dan bij de andere kiezen. Hier waren trouwens de hoektanden en kiezen pijnlijk. De gewone tanden gaven weinig tot geen pijn.
 
Terug
Bovenaan