Tandjes

Hoi Dames,

Johnny was vandaag ineens hartstikke ziek: koorts, diarree, huilen, niet slapen etc. etc.

ik dacht dat het van de prikjes kwam maar vertrouwde het toch niet helemaal, het viel me op dat hij continu op zijn vuistjes aan het sabbelen was en deze het liefste in zijn mondje wilde doen, ook wou hij alles wat in zijn handje kwam in zijn mondje stoppen en met de fles had hij wat moeite.

ik had de topic van Sam89 gelezen en dacht misschien kan het dat wel eens zijn, ik samen met de huisarts gekeken en JA hoor.. meneertje heeft 2 tandjes die aan het doorkomen zijn!
super zielig om te zien maar het ziet er ook super schattig uit als hij lacht haha!

ik heb van dat spul gehaald wat je erop kan smeren en alvast tandpasta e.d.
had het bij hem dus ook totaal niet verwacht want hij is over 2 dagen pas 3 maanden!!

jammer dat hij nog geen fruithapje mag e.d. kan eigenlijk niet wachten om ermee te beginnen en merk aan hem dat hij er echt aan toe is.. maar het cb heeft het me sterk afgeraden.. wat zouden jullie doen??

groetjes Mandy.

Hoi Mandy,

Ik ben op aanraden van het cb begonnen met het geven van de fles met daarin 3 lepels rijstepap.
Toen dat heel goed ging ben ik met 3,5 maand begonnen met de fruithapjes. En dat ging heel erg goed en kreeg er een zeer vrolijk kind weer van.

Groeten

hoihoi,,

ik ben ook eerst begonnen met rijstepap in de fles en net als hierboven staat toen dat goed ging ben ik eerst op aanraden van het cb begonnen met groente ipv fruit,, omdat zij koemelkallergie heeft moesten we eerst beginnen met groente,, inmiddels is danisha nu 4 maand en heeft nu 4 flessen van 210+7schepen+1,5nutriton+2scheppen rijstebloem,, tussendoor sóchtens fruit of ligapap,s'midags groente met een aardapppel en roosvice,, soms sávonds een rijstewafwel of ook een liga,,

zij was er ook al heel vroeg bij,, een hele hongerige dame,,:D

hoop dat je er wat aan heb,,;)
lieffssss,,

Wauw dat is snel zeg. En ik dacht dat mijn zoontje in de tijd snel was met 5 maanden hahaha. Het is zo een grappig gezicht he als ze dan lachen dan is het gelijk een heel anders kindje om te zien. Wel al goed gaan poetsen hoor zeker 1 keer per dag. Ik deed het meestal voor het naar bed gaan 's-avonds.

xxx

heeej mandy wat leuk zeg dat hij tandjes krijgt !!!! en fruithapjes als jij denkt dat hij daar trek in heeft gewoon geven ,, marina was 2,5 maand toen ben ik daar mee begonnenn gewoon een potje die je weer dicht kan doen en gewoon eens een paar hapjes geven !! kijken of hij er last van heeft met zijn darmpjes of zo ,, als dat niet zo is gewoon lekker geven ... het is echt heerlijk om ze te zien smullen ,,, ik geef meestal een uurtje voor haar fles een fruit hapje smiddags dus gewoon extra er bij ,,, wel krijgt marina minder fles ,, omdat ze best veel lied staan steeds van der 200 nu zit ze op 4 of 5 flessen van 180 en 1 fruithapje !!!!!

hoor het wel van je als je het geprobeerd hebt ,,, en het cb ,,,tja die lezen volgens mij alles uit een boekje voor ,,, nou mijn kind is geen boek inhoud en heb er geen instructie boekjes bij gehad ;)hihi

heey,

ik heb besloten om vanaf vandaag te gaan beginnen met rijstebloem pap en even aan te zien hoe het gaat en dan idd als alles goed gaat over 2 weken te beginnen met fruithapje o.i.d.

hadden jullie kleintjes problemen met het wennen aan de papfles of hadden ze hier geen last van?

groetjes

Sara heeft vanaf het begin genoten van haar papfles. De fles is binnen 5 minuten leeg.

Ook de hapjes gaan met veel lachen naar binnen en dan ook alle smaken. Wel is het eten van een lepeltje nog erg moeilijk voor haar. Eten komt binnen, ze wil gaan zuigen, dus tong naar buiten en dan is ze haar eten kwijt :).

Terug
Bovenaan