tandjeskwestie

Lieve mama's

Even het volgende,
Ravi is geboren met een ondertandje. We stonden er natuurlijk even van te kijken maar goed, kan geen kwaad verder dachten we. Nu zei alleen de verloskundige dat deze tandjes vaak snel uitvallen en dat ze soms het tandje laten trekken wegens verstikkingsgevaar van de baby (tandje zit vaak los en kan dan in de keel schieten). Nou vind ik het niet echt een fijn idee om die tand te laten trekken.
Ben dat dus eigenlijk ook niet van plan, Op het cb zeiden ze er de eerste x niks van, alleen dat ik het tandje nog niet moest poetsen. Vanmiddag moeten we weer naar het cb (eerste prikken) dan zal ik het nog eens aankaarten.
Iemand van jullie hier ervaring mee? Wat zouden jullie doen?

groetjes en een fijne dag!
Hanneke
 
Hoi Hanneke,

Ik heb geen idee wat je daarmee moet doen. Maar zou hij er echt in kunnen stikken? Het is neem ik aan een heel klein tandje?

Hoe gaat dat trekken? Is dat met narcose of verdoving? Kan voorstellen dat je daar niet echt om staat te springen en je kleine man ook niet.

Veel wijsheid meis en succes op cb. En ravi, succes met de eerste prikjes menneke. Alvast een kusje voor de schrik.

Liefs banka
 
Lieve Banka,

Bedankt voor je snelle en lieve reactie.
Ik weet ook niet hoe dat trekken in zn werk gaat. Maar ik had eigenlijk hetzelfde als jij, dat tandje is klein, zou hij daar echt in kunnen stikken? Lijkt me eigenlijk vrij sterk. ik denk dat ik er gewoon niks mee doen. Ik kijk wel hoe het verder gaat. Enige nadeel van het tandje is alleen dat hij er vaak met zn tongetje langs gaat. Hij krijgt dan een beetje een rode, (licht)geïrriteerde tong. Maar goed, ik wacht idd vanmiddag even af. Kijken wat ze zeggen. Hoop dat de prikken ook goed gaan.
groetjes, liefs Hanneke
 
Ik weet hier ook niets van maar zou hetzelfde denken als jullie. Wel vervelend dat zijn tongetje ervan irriteert. Wat zei het CB nog?

Ik dacht dat Gabriël tandjes zou krijgen, omdat hij zo aan het bijten was/is. Heb nog niets gezien verder hoor en weet ook niet precies hoe dat gaat ;-)

Liefs
 
Gemiddeld krijgen ze rond de zes maanden het eerste tandje. Maar je hebt natuurlijk altijd vroege en late uitzonderingen.
Op het CB zeiden ze dat ze het eerlijk gezegd niet goed wisten. Ze zeiden dat ik contact met de tandarts hierover op moest nemen.
Verder ging het goed op het CB, Hij weegt nu 4510 gram en is 56,2 cm. Verder heeft hij nog steeds spruw, ondanks een kuurtje da's ook niet fijn natuurlijk
De prikjes gingen goed. Wel even huilen natuurlijk maar viel reuze mee. Nu heeft hij wel een lichte verhoging (38graden) Al met al gaat het best goed allemaal.
Met jullie kleintjes ook?
groetjes en liefs Hanneke
 
We zullen het zien dus ;-)

Raar dat het CB dat eigenlijk niet weet, je hoort toch wel vaker van kindjes die met een tandje worden geboren?
Fijn dat alles goed met hem gaat, alleen jammer van de spruw :-( Moet hij daar dan nu weer een kuurtje voor?

Gabriël had ook lichte verhoging na zijn prikjes, maar hij voelde zich (na heel veel slapen, of nou ja, veel meer dan we gewend zijn ;-)) een stuk beter :)
Wij gaan morgen weer wegen en meten, ik ben erg benieuwd hoeveel hij is gegroeid. Dat hij groeit zien we wel duidelijk hoor, hij groeit nu echt zijn maat 50 kleertjes uit (die eerst super oversized waren haha!). Ook is hij al over naar de nummer 2 luiers en kan nu met zekerheid zeggen dat hij 6 voedingen per dag krijgt :-D
 
Nou, donderdag met Ravi naar de tandarts (klinkt raar). Hij gaat dan even kijken en dan kijken wat we verder gaan doen. Ben benieuwd.
Spruw; CB raad nog een kuurtje aan tegen de spruw. Maar ik weet nog niet of ik dat ga doen. Ik geef geen borstvoeding en hij drinkt er (redelijk) goed mee. Ik ben een beetje anti-medicijnen, behalve als het echt nodig is natuurlijk. Hij heeft nu een kuurtje Nystatine gehad en dat heeft het niet kunnen weghalen helaas. Een van de ingredienten die er in zit is zoutzuur! (sinds ik dat weet ben ik er niet meer zo gerust op om het te geven, maar deed het wel hoor :) Ik lees toch op internet dat ze zelf antistoffen gaan maken om eroverheen te komen. Ik denk dat we een paar daagjes wachten kijken hoe het ervoor staat en anders toch maar een nieuw kuurtje. Is voor ons ook weer nieuw, onze andere drie kinderen hebben nooit spruw gehad.
We zien wel, hoop dat het snel voorbij is.
 
Terug
Bovenaan