Tandpasta?

Voor alle moeders die al aan het poetsen zijn: Wat vinden jullie kleintjes van de tandpasta?
Kian kijkt me aan van: Mam, hoe verzin je het! Denk zelf even na! Gatsie!
Hoe is het bij jullie?
Liefs Phira

Ik wou met tandpasta gaan beginnen zodra het tandje wat meer was dan een iniemini wit streepje van een halve milimeter. Nu is inmiddels de tweede tand erdoor (gisteren doorgekomen), maar die eerste is ook nog niet zo heel groot. Tot nu toe poetste ik alleen met water, meer om hem er aan te laten wennen en een beetje voor de lol. Misschien ga ik morgen met tandpasta beginnen. Ik heb elmex. Zat gratis bij de baby-tandenborstel. Zo'n mini-verpakking. Ik dacht ook altijd dat het een lekker smaakje zou hebben voor baby's, maar dat valt vies tegen... Gewone mintsmaak.
Groetjes happyM.

Hoi,

Sinds afgelopen weekend poetsen wij ook. Met Elmix Muis. Isa vindt het geloof ik wel interessant en slurpt de tandpasta lekker naar binnen! De smaak doet mij een beetje aan een kauwgombal denken.

Grtz. Poppetje71

Hey hallo,

Wij poetsen al een tijdje...heb zo`n tandenborstel van oral b stages 1   haha...en natuurlijk de wel bekende elmex tandpasta op aanraden van de tandarts..

Yoëll heeft 2 ondertandjes die al helemaal door zijn en sinds vandaag 2 boventandjes die doorgebroken zijn...

Ik poets eerst z`n tandjes en daarna geef ik hem altijd de tandenborstel in zn handjes en hij vind het helemaal geweldig....

En meneertje is helemaal verzot op de tandpasta hoor....hij slurpt er lekker van..

Nou veel poets plezier

Toch een gek idee, dat het volgende, na melk dus, wat Stijn zal proeven tandpasta is...

Moet dat poetsen met pasta echt al? Hmmm, vanmiddag maar eens naar de drogist voor iniminitandenborstel en babypasta?

By the way, onder is net een piepkleinbeetje door van het eerste tandje.

Ik bedacht me dat ook, maar toen dacht ik ineens aan de druppeltjes tegen darmkrampjes, en de vitamine druppels D en K, en de druppels voor doorkomende tandjes. Zitten ook allemaal smaakjes aan. Was te zien aan Kian z'n smoeltje, hihi. Toen ben ik het ook maar gaan proeven onder het mom van 'Weet-wat-je-kind-eet'.
Liefs Phira

Kay vind tandjes poetsen helemaal geweldig.. Hij propt af en toe met zijn tong het borsteltje nog naar buiten en moet dan erg lachen. Daarna houd hij weer netjes zijn mondje open van; "kom je er bij?".

Als ik klaar ben met poetsen zit hij nog even na te smekken van de tandpasta smaak wat hij schijnbaar wel lekker vind.

Hier dus geen problemen!

Esmé mv Kay

Hier ook geen probleem. Als ik met de tandenborstel aan kom doet ze haar mondje al open. Ook wil ze zelf de tandenborstel vasthouden. Wij gebruiken Prodent, babytandpasta met teletubbie erop en een ronde tandenborstel met een gaatje erin zodat ze hem zelf goed vast kan pakken.

Terug
Bovenaan