Tandpijn?

Mijn zoontje is nu ruim 1 jaar en heeft tot zijn 11 maanden alle nachten goed doorgeslapen. Maar sinds een paar weken wordt hij regelmatig 's-nachts wakker. Eerst dacht ik dat het dromen zouden zijn, maar sinds de laatste week heb ik toch meer het idee dat hij erg last heeft van zijn doorkomende tandjes. Hij heeft er nog maar 1 namelijk. Ik heb het homeopatisch middeltje Chamodent, maar ik heb niet echt het idee dat het helpt. Mijn mannetje jengelt veel en is nu bijna elke nacht wel een paar uur wakker en ik dus ook. Mijn man slaapt er gewoon doorheen, die hoort hem niet. Moedeloos word ik er zo langzamerhand van. Hoe kan ik hem helpen? Ik heb hem net een uur geleden een zetpil gegeven, maar nóg is hij wakker. Ik heb hem terug in bed gezet, want hij blijft niet liggen, maar hij blijft maar jengelen.

Heeft iemand een tip voor mij?

Groetjes,
Mir.

Wat een ellende hé, die tandjes.

Wij hebben bij Isis Dentinox gebruikt (te koop bij apotheek), dat heeft een verdovende werking, verder was het best afzien (al hebben we niet zoveel gebroken nachten gehad!)

Veel troosten, afleiden, badje voor het slapen gaan, niet te warm of koud eten, verkoelde bijtringen.

Wat betreft die gebroken nachten, kun je niet met je man afspreken dat hij er ook uitgaat, dat je elkaar bijv. aflost. Anders breekt het jezelf ook op, lijkt me,

sterkte,

x Esther

Dank je voor de tip!
Tsja, overdag gaat het wel. Beetje spelen, wat bezighouden. Maar 's nachts... tsja.... begin toch te twijfelen of ik er wel goed aan doe om hem dan telkens uit zijn bed te halen. Afgelopen nacht dus ook gedaan en toen wilde ie gaan spelen! Begon heel even te denken dat ie de boel voor de gek hield. En tsja, ik kan natuurlijk mijn man wel wakker maken, maar dan zijn we alletwee wakker en dat schiet ook niet op. Ik kan er toch niet van slapen als de kleine jammert in zijn bedje. Dan maar wat vroeger mijn bed in vanavond, zodat ik die uurtjes kan pakken als hij slaapt.

Wat is eigenlijk de beste manier om je kind 's-nachts te "troosten"?

Bij ons in bed blijft hij trouwens niet liggen, dat heb ik al eens geprobeerd. Het lijkt me weleens gezellig, maar helaas.... dat wil ie niet.

Terug
Bovenaan