Tandverzorging

Heb iets gehoord over je tanden ween jullie hier ook iets over of zou het toch een fabeltje zijn.
Als je zwanger bent gaan je tanden losser zitten en door het braken kan het maagzuur je tanden aan tasten. Goed poetsen dus. Maar hoe wel of niet electies? Wie weet hier ook iets over. liefs ineke

Ik heb het altijd gewoon bij m'n handtandenborstel gehouden, tandarts zei altijd dat dat toch de beste optie is omdat je dan zelf ook voelt waar je precies met je hand heen stuurt (heb nog nooit gaatjes gehad trouwens). Maar het klopt wel dat je tanden sneller aangetast worden, volgens mij had dat ook gewoon met de hormonen te maken ofzo. Er verandert van alles in je lichaam, alles wordt soepeler en zachter dus wie weet ook wel met je tanden een beetje. Maar met zekerheid durf ik dat echt niet te zeggen! Zo goed heb ik me er niet in verdiept. Ik heb sowieso al vrij zachte kaken van mezelf, maar merk niet echt dat het erger is geworden ofzo. Maar goed, ook niet alles hoef je meteen te merken he... merk het misschien pas als ik weer voor controle bij de tandarts kom.

Hmm.. of ze losser gaan zitten weet ik niet maar je hebt wel meer kans op ontstoken tandvlees enzo. Dus goed poetsen, flossen en spoelen maar!

Ik poets overigens elektrisch en heb echt het idee dat ik ze zo beter schoon krijg.

Op deze site (zwanger.jongegezinnen.nl) kun je links in het menu klikken op 'mama to be', kies daarna voor 'verzorging en beauty' en je vindt het artikeltje 'je gebit tijdens de zwangerschap'. Hier staat het een en ander uitgelegd.

Het wordt ook wel gezegd in het spreekwoord "ieder kind kost een tand" haha dat je dus tijdens je zwangerschap tandproblemen kunt hebben. Gewoon goed poetsen en flossen en hopen dat het goed gaat... ik poets wel elektrisch maar ik weet niet of dat zoveel uitmaakt.

nou ik moest zoiezo nog naar de tandarts, heb een gaatje op dit moment, alleen is mijn probleem dat ik persé een verdoving wil bij het vullen,(kan niet goed tegen dat aanhoudnde vervelende gevoel) maar ja ben zwanger dus mag ik geen verdoving en moet ik wachten totdat ik bevallen ben..
nouja dat kunnen ze meteen al mijn probleempjes oplossen..
schijnt idd bij veel zwabgere wel zo te zijn dat de zwangeschap het gebit kan beinvloeden..

ja bij mij klopt het, ieder kind kost een tand. In iedere zwangerschap een verstandskies moeten laten trekken. Heb er nog twee over, die mogen er nog wel uit. Maar de rest hou ik toch maar liever gewoon.

Terug
Bovenaan