tandvlees

Hoi allemaal!! Ik ben nu 31 weken zwanger en heb sinds een week ontzettend last van mijn tandvlees. Nu gebruik ik Meridol (tandpasta) maar lijkt niet echt te werken. Als ik mijn tandvlees maar aanraak bloed het erg en doet het zeer. Bij alle tanden!! Ze zeggen dat het door zwangerschap komt, maar weet het niet zeker. Ik poets altijd goed. Wie weet hier meer over?
 
Hoi miriam
Ik heb ook al heel vaak gelezen en gehoord dat het door de zwangerschap komt, dus kan zeker wel.
Ik heb er zelf ook last van. Ik gebruik zelf nu een zachte tandenborstel, maar weet verder ook niet echt of je er iets aan kunt doen.

Veel groetjes van Leentje (16 wkn.)
 
Hoi,

Ik heb altijd al gevoelig tandvlees gehad maar sinds ik zwanger ben is het nog erger geworden.Ben zelfs al bij de mondhygenist geweest.Hij zegt ook dat het door de zwangerschap komt.Je hebt dan een verminderde weerstand en alles is veel gevoeliger.Het maakt niet uit welke tandpasta je gebruikt als je maar goed blijft poetsen.
Sterkte ermee.

Liefs Anne35 22wkn 1dg.
 
Haai Miriam,
Ik was bij de tandarts toen ik een week of 20 zwanger was en die wees mij op mijn gevoelige tandvlees. Hij adviseerde mij Paradontax te gebruiken, te flossen en met minder kracht te poetsen. Ik heb helemaal geen problemen meer!
Gr, Sylvia (32 wk, 3 dagen)
 
Ik ben 13 jaar tandarts assistente geweest dus kan je wel advies geven.
het komt inderdaad door de zwangerschap.
het is heel noodzakelijk om je gebit nu goed schoon te houden dmv flossen en stokeren. Het bloed inderdaad maar toch doen.
 
Herkenbaar probleem! Heb het inmiddels redelijk onder controle: gebruik parodontax en heb het idee dat gewoon gezond eten voor een goede weerstand ook helpt.
Mijn gebruikelijke recept: ik drink veel sinaasappelsap (ook goed voor de stoelgang :) en eet elke dag (liefst ijzerrijke, groene) groente. Sinaasappelsap tijdens het eten drinken helpt om de gezonde stofjes beter op te nemen.
Groetjes, Janine (31 weken)
 
ja,toen ik naar m'n tandarts ging was ik zelfs bang dat ze zou denken dat ik m'n gebit slecht verzorgde,maar ze zei ook dat het door de zwangerschap kwam,en je hebt dan ook nog eens meer bloed in je lichaam,toch?
 
Terug
Bovenaan