@ TanjaS84

Hi Tanja,

Dan zitten wij dus ongeveer in hetzelfde schuitje.. Maar je hebt dus geen zwangerschapsdiabetes? Ik wacht nog op de uitslag, ben erg benieuwd. Hoop het echt niet. Wat was de reden bij jou dat je rust moest nemen? Ik moet zeggen dat het best moeilijk is om echt rust te nemen, nu ik niet werk zie ik hier van alles in huis en wil ik van alles ondernemen terwijl dat natuurlijk niet de bedoeling is. Had je al snel de uitslag van de GTT? Hoever ben je nu? Nou ik hoor je wel!

Liefs Esje
 
Hoihoi

Bij de 12 en 20 week echo was te zien dat het kindje voor lag op de groei, dus toen is besloten om de GTT test te doen, omdat dat een teken kon zijn van zwangerschapsdiabetes. Ook had ik vanaf 18 week al last van harde buiken, en dat behoorlijk regelmatig.
Drie weken geleden kreeg ik op het werk ineens zo'n kramp dat ik krom liep. Toen hebben we de verloskundige gebeld en die zijn naar mijn werk toe gekomen (half uur rijden!!!!)
Zij dacht, na inwendig onderzoek, dat ik weeen had dus ik ben gelijk naar het ziekenhuis gestuurd.
Daar een avond geweest, maar gelukkig was het vals alarm.
Er is me toen wel nadrukkelijk verzocht om het veeeeeel rustiger aan te gaan doen.
Ik ben nu dus 3 weken bij huis en ik voel dat mijn lijf aan het herstellen is. Ik krijg meer energie en heb veel minder last van harde buiken.
Dat rust houden is moeilijk, je ziet inderdaad van alles in huis dat 'je nog wel even kunt doen', maar al die kleine beetje worden samen al gauw een heleboel en dat is natuurlijk ook niet te bedoeling.
Ik heb de afspraak met mezelf gemaakt: kwartier gestaan? dan ook een kwartier zitten of liggen.

Ik had de uitslag van de GTT test een week later bij de volgende afspraak bij de verloskundige (ik had ze stiekem daarvoor al gezien bij de gynaecoloog), als er iets mis was geweest had de vk me wel eerder gebeld zei ze.
Mijn waarden waren 4,1 bij de eerste prik en 6,4 bij de tweede. prima dus......

Nu ben ik bijna 26 week en ga ik een stuk minder werken. Dat wilde ik eerst zelf niet, je wilt niet onderdoen voor je collega's.
Maar je hebt wel een levend wezentje in je buik waar op dit moment alleen jij voor kunt zorgen, dus jammer dan dat je even niet zo hard gaat als je collega's. Jij en die kleine zijn het belangrijkste....

Ik hoop voor je dat bij jou de test ook goed uitvalt en dat je je met rust ook gauw beter zult voelen....
 
Mijn uitslag was ook goed! Nuchter 4,6 en na 2 uur 5,9, gelukkig maar! Wel is mn HB telaag en nog iets (ben het woord even kwijt;)) dus ze adviseerde om Floradix te gaan gebruiken.

Ooh dat was wel schrikken dan zeg! Dan is rust houden zeker het beste! Wat doe je voor werk? Als ik straks weer kan beginnen met werken ga ik ook de helft minder hoor, het is gewoon niet meer te doen en moet echt goed opletten wat m'n lichaam aangeeft ook al is het moeilijk omdat je niet zomaar toe wilt geven.

Succes in ieder geval!
 
Gelukkig dat de uitslagen goed waren! Voel je je gelijk een stuk geruster he?
Ik sta voor de klas. Groep 4 en groep 7. Groep 7 vanaf nu dus niet meer, alleen nog groep 4 voor 2 dagen in de week vanaf volgende week.

Echt luisteren naar je lijf, dat is nu 100x belangrijker dan luisteren naar je hoofd!
 
Terug
Bovenaan