Tara en haar bezoek aan het cb

A

Anoniem

Guest
Tara had gisteren een afspraak voor controle op het cb en ze is ook weer goedgekeurd hoor! Ze woog 10,5 kilootjes en was 81 cm lang.

Het was zo grappig, ze hoefde haar luier, maillot en rompertje niet meer uit te trekken! En ze hoefde niet meer op de weegschaal op de tafel te liggen, maar mocht op een lange, digitale weegschaal gaan staan op de grond, haha, Allemaal zo nieuw, maar ook zo leuk! Alleen wilde ze niet tegen de muur aan staan om opgemeten te worden, dus   legde ik haar op de tafel neer, zoals vroeger   ze vond het verder niet eng om met andere kindjes in de wachtkamer te spelen.
Wij hoeven ons geen zorgen te maken om haar gewicht en lengte (we zien en lezen soms toch wel dat andere kindjes die jonger dan haar zijn, al langer zijn en zwaarder wegen dan haar), volgende de dokter groeit ze wel onder de gemiddelde lijn, maar ik en mijn man zijn beiden niet zo groot, Tara groeit goed en haar lichaamsbouw is qua lengte en gewicht gewoon goed. En we hoeven ons ook geen zorgen te maken als andere mensen (wat best vaak gebeurt) haar veel jonger schatten en verbaasd zijn als ze horen dat ze al 1,5 jaar is, want Tara heeft gewoon een fijn gezicht (zo zei de dokter het, hihi).
Verder beweegt ze goed (er waren een paar testjes zoals het oppakken van kleine blokjes en die dan met2 vingers op elkaar stapelen en dan eerst met de rechterhand en daarna ook met de linkerhand en ook nog rennen en een bal gooien). De dokter zei dat kindjes normaal vanaf 1,5 jaar 3 losse woorden kunnen zeggen, maar Tara kan al meer dan 10 losse woorden zeggen! En dan ook nog wel in 3 verschillende talen en paar woordjes. Ik zei dat Tara laatst tegen mij zei 'mama kóm' en toen zei de dokter dat het goed is als kindjes vanaf 2 jaar met 2 woorden kunnen spreken, dus eigenlijks is Tara wat praten betreft vlot, omdat ze 3-talig wordt opgevoed. Nou, ik zat er als moeder van een klein talenwondertje trots bij, haha.

Groetjes,
Shivana & Tara van bijna 18,5 maand

Wat fijn   dat Tara weer goed is gekeurd!! Knap allemaal van jullie kleine talenknobbel.

Terug
Bovenaan