Tarief avondoppas????help

Hallo moeders,

Ik ben al wat langer op het forum te vinden (onder de naam mamaS), maar het lukt niet meer om in te loggen. Dus dan maar  onder de nieuwe naam MamaB...

Mijn vriend en ik hebben de laatste tijd nogal de behoefte om af en toe eens een avondje samen weg te gaan. Opa en oma komen al een vaste dag per week en kunnen wel vaker een avondje hier of daar oppassen. Maar op een gegeven moment voel ik mij bezwaard om weer te vragen of ze willen oppassen. Dus, over een paar dagen komt een meisje (van 20 jaar geloof ik) langs die zou kunnen oppassen. Spannend, zou erg leuk zijn als het klikt.

Maar....wat is een normaal redelijk tarief voor een avondoppas van ca. 20 jaar???? Wat betalen jullie?

Ik hoop dat er moeders zijn die mij snel willen helpen hiermee. Alvast bedankt.

Groeten MamaB

Hoi MamB
Kijk eens op www.nibud.nl Dit is een pagina over budgetvoorlichting. Ga via consumenten naar kinderen hebben. Hier staat een kopje over tarieven voor formele en informele oppassen. Erg handig als richtlijn.

Greetz Sjannie

Hoi MamaB,

Wij betalen € 3,-- voor de ene en € 3,50 voor de andere oppas. Per uur dan he.

Veel plezier op je avondje uit! Of ben je al geweest? En wat heb je betaald?

Hoi Pierlala,

We zijn nog niet weggeweest, maar een mogelijk oppas op bezoek gehad. Klikte erg goed! Over twee weken komt ze voor het eerst oppassen. Ze is al 20 jaar.
We hebben 5,- per uur afgesproken, dus dat is heel wat meer dan wat jij betaalt...
Maar we hebben het er graag voor over! Ik denk dat wij de komende tijd elke 2 weken heeeeeerlijk uit eten gaan.

Groeten MamaB

Hi

wij betalen 5 euro per uur, ze vraagt geloof ik 4,50 maar we ronden altijd af. ze is ook al 20 jaar, ik had zelf ook niet voor minder gewerkt. het is een leuke meid, onze zoon is helemaal gek op haar.

groetjes
li

HI
Wij betalen 4 euro en hebben sinds kort een 2e kindje erbij, ga het dan verhogen naar 5 euro. Onze oppas is rond de 60 en eigenlijk een soort oma van onze zoon.
HIj is dol op haar en wij ook.
Grt

Hoi,

Wij zijn lid van een oppascentrale. We betalen de oppas die voor ons geregeld wordt 2,60 per uur voor oppassen op 1 kind. Dit is vastgesteld door de centrale. Na 12 uur s'nachts komt daar een 1 euro per uur bij. En heb je meer kinderen waar op gepast moet worden dan wordt het ook duurder.  Voor 12 keer oppas regelen betalen wij aan de centrale 69 euro. Als je dat omrekent naar gemiddeld 5/6 uur per keer oppassen (van 6-11/12 uur in de avond) dan betalen we ongeveer  3,50 per uur.

Als ik de andere bedragen zo lees is, betalen wij niet heel veel.

Groet
Lies

Terug
Bovenaan