Tarief oppas

Wie kan mij vertellen wat een normaal oppastarief is in 2009? Ons buurmeisje komt een paar uur oppassen...de kleine slaapt al en ze hoeft verder niks te doen.

Bedankt!

Wij geven onze oppas € 10,= per avond. En de ene keer is dat een uurtje en de andere keer een hele avond. Maar zo vinden wij 't 't makkelijkste en zij vond het ook best.

Het nibud heeft daar mooie richtlijnen voor. Zelf geven we onze oppasmeisjes van 15 jaar, voor 's avonds 2,50 of 3 euro per uur. Overdag hebben we een oppasmoeder die 3,50 per uur krijgt, of 5 euro per uur voor 2 kids tegelijk.

Tjee wat gek weinig geven jullie de oppas zeg!
Wij betalen onze 14jarige oppas 5,- per uur; ook wanneer ze pas komt als ons zoontje in bed ligt, dus niks hoeft te doen.
Straks met 2 kinderen, krijgt ze 7,50 per uur.
Zij komt uiteraard slechts voor een paar uurtjes, op een af-en-toe avond,
verder vind ik haar nog te jong. Straks met een baby erbij, is voor haar een behoorlijke verantwoording, maar het is ons achterbuurmeisje, dus haar moeder komt regelmatig even kijken hoe het gaat, ik kan dat volledig vertrouwen!

Verder hebben we ook een oppas voor 1 1/2 dag per week,
zij is 45jaar; heeft zelf een huishouden met 4 pubers.
Haar betalen we 8,00 per uur, straks met 2 kinderen 12,00 per uur
Ze doet dan ook wel huishoudelijke taken ernaast;
stofzuigen, wasjes draaien, strijken, koken, etc etc

Hallo,

Wij betalen onze 19 jarige oppas tussen de 3 en 4 euro per uur. Voor een korte avond tot 3 uurtjes 10 euro en een langere avond 15 euro.
Verder past onze oppas ook een keer per twee weken op van vrijdag na het avondeten tot en met zaterdagmiddag half twee. Hiervoor krijgt ze 50 euro. Ik reken dan 15 euro voor de avond, 10 euro voor de nacht en 25 euro voor de ochtend/middag.

Wij hebben 1 kindje. We verwachten begin volgend jaar de tweede en ik denk dat ik dan een beetje meer ga betalen. Niet omdat het dan twee kinderen zijn, maar omdat ze dan al twee jaar ontzettend goed voor onze zoon zorgt en omdat ze ook steeds ouder wordt. En we hopen dat ze het nog lange tijd wil blijven doen....maar ja dat is met 19 jaar natuurlijk maar afwachten hoe lang ze nog komt.

Ook kan ik veel aan haar overlaten. Zoals het ophalen bij het kinderdagverblijf, samen naar de dierentuin etc.

Voor een jonge oppas die alleen maar 's avonds komt als de kinderen op bed liggen vind ik 10 euro echt ruim genoeg, ook al zou het laat worden. Maar wie weet ligt het ook aan welk deel in Nederland?

Kim

Terug
Bovenaan