Tarieven gastouders

Hoi Meiden

Ik moet onze kleine bij een gastouder onderbrengen omdat ik onregelmatig werk maar wat zijn jullie ervaringen met de  tarieven. Zij vraagt 5,50 per uur en  volgend mij is dit wel prijzig ik dacht dat ihet zo'n beetje in de 4 euro was maar goed ik weet het niet.

Graag jullie reacties!

Ester

Hi Ester :)

dat tarief is dus hetzelfde als bij een kinderdagverblijf , erg prijzig ja
want ik geloof dat je vanaf volgend jaar ofzo ook geen subsidie meer krijgt voor gastouders of opa en oma opvang ?
Ik was ook helemaal in de gloria dacht n leuke oppas gevonden te hebben maar die wil 6 euro per uur , uuuh ja daaag

ik denk dat ik deze uk ook maar bij het kdv ga brengen , met veel pijn in mijn hartje ben bij dani het eerste jaar thuis geweest , dat was heerlijk :)

Hoi Ester,

ik weet de tarieven zo niet, maar ben zelf via flexmoeders.nl aan wat adressen gekomen.
Misschien dat je daar een goedkopere gastouder kunt vinden?
OPvang via gastouders blijft voorlopig gewoon aftrekbaar van de belasting: de aanpak die ze hebben aangekondigd, zal vooral in de dikkere portemonnees eerst voelbaar gaan worden, hebben ze gemeld...

quote: yvonendani reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-06-2008 22:59:32'));

Ik was ook helemaal in de gloria dacht n leuke oppas gevonden te hebben maar die wil 6 euro per uur , uuuh ja daaag

Nou daar mag je de kleine ook wel voor naar hier brengen hoor
Of ik er nou 3 of 4 in huis heb dat maakt dan ook niet meer uit toch. Gegarandeerd veel wandelen (4x van en naar school tegen die tijd) dus veel frisse lucht en helemaal mee draaien in het gezin haha.

Heb zelf een tijdje overwogen om als gastouder aan de slag te gaan en dan via een gastouderbureau, maar dan hou je er als gastouder geen **** aan over en de vraagouder betaalt idd hetzelfde tarief als bij een kdv. Maar dat is vaak een andere afweging dan het geld om voor een gastouder te kiezen (liever een thuissituatie, kleinere opvang, onregelmatigheid etc etc). Heb het uiteindelijk niet gedaan dus.

Onze oudste ging naar het kdv de eerste 2 jaar en dat is op zich wel goed bevallen, maar toen de 2e kwam ben ik gestopt met werken en ben toch blij dat ze niet allebei naar de opvang hoeven.

groetjes,
Marije

hallo,

Onze eerste gaat al ruim een jaar naar een gastouder, ideaal!
We zijn er heel blij mee.
Het is inderdaad net zo duur als een kdv, maar flexibeler en kleinschaliger.
Wij zijn wel blij dat onze gastouder veel van pedagogiek e.d. weet en ook echt wat doet met de kindjes. Onze zoon staat te springen als hij 's morgens hoort dat hij naar haar toe mag, terwijl je juist hoort dat kinderen van ruim een jaar zo eenkennig zijn en de opvang niet leuk vinden.
Wij betalen ook ruim zes euro, maar nadat we de vergoeding van de belasting terug hebben gekregen, betalen we nog maar ruim één euro per uur, ik vind het echt heel goedkoop! (en daar zit alles in, bureaukosten, luiers, eten, verzekering etc.)
En dat voor tweeverdieners met allebei toch een goede baan. Mij hoor je niet klagen over de vergoedingen...

Je kunt op de site van de belastingdienst kijken wat je terugkrijgt, dan weet je waar je aan toe bent (even je salaris invullen en je weet het).

Overigens, een vriendin van mij is gastmoeder en zij houdt er echt wel een goede verdienste aan over. Misschien scheelt het per bureau, maar zij verdient er prima aan, zeker als je twee of drie kindjes opvangt!

Succes met jullie keuze!

Erica

He meiden,

die site waar ik het over had, flexmoeders.nl, daar kun je niet alleen gastouders zoeken, maar je kunt je daar ook als gastouder aanmelden. Volgens mij berekenen zij minder kosten dan andere gastouderbureaus, waarschijnlijk omdat het allemaal online gaat en je zelf gewoon initiatief neemt om kennis te maken met de gastouder enzovoort, maar dan betaal je als ouder minder per uur en hou je als gastouder meer over. Een tip misschien voor die meiden/vrouwen die wel gastouder willen zijn?
Ik ben namelijk als flexibel werkende erg blij met iedereen die op deze manier flexibel mijn kind op kan vangen, :) Echt perfecte regeling dit!

Ohjah uuhm ik vergeet er wel bij te zeggen dat die vrouw dus niet via een gastouderburo of iets werkt en ik het dan dus niet niet kan verhalen op de belastingdienst , en zij weer wel want ze doet het wel wit , heel vaag maar daar begin ik niet aan
Dani zit nu ook op een kdv vanaf dat hij 1 jaar was en ik een nieuwe baan had gevonden
hij vind het geweldig en heeft dat ook wel nodig , dat kind heeft energie voor 10 kinder , heel vermoeiend haha
nja het komt wel goed , blijf ondertussen ook zoeken naar een baan in een zorginstelling voor alleen avonddiensten , das ook ideaal dan overdag thuis bij de kindjes en savonds werken , doe ik nu ook maar dan bij de thuiszorg zo af en toe als het rustig is in de wijk vraag ik overdag vrij en werk ik s avonds , heerlijk :)

Hallo!!

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat we het dan toch maar doen. Over haar ben ik tevreden tot dusver en een kdv en gewoon geen optie, Maar ik ga nog wel ff op die sites kijken! Maar bedankt!

Ester

Terug
Bovenaan