tartaar

Ik ben nu bijna 11 weken zwanger en heb gister een broodje tartaat gegeten
Ik heb tijdens mijn zwangerschap verder geen rauw vlees of ander voedsel gegeten dat wordt afgeraden.
Weet iemand wat het beste is nu te doen?
Ik had gelezen dat mocht je besmet zijn met de listeria bacteri, er pas laat wat van merkt.

De kans dat je bestmet raakt met toxoplasmose,  dat kan je krijgen van  rauw vlees en kattepoep, is erg klein.
Niet meer eten.
Listeria kan je krijgen van rauwe ongewassen groente, gerookte vis of rauwmelkse kaas.

dat was niet zo slim
een broodje tartaar is gewoon rauw vlees, als je niet zwanger bent kan je er al last van krijgen maar vooral in je zwangerschap ivm bacterien wat rauw vlees met zich mee brengt.
Net zoals filet americain, rauwe vleeswaren en andere rauw vlees.
Je kan er nu niets aan doen, maar je wist toch wel dat tartaar rauw is en dat dit niet mag in de zwangerschap?

Een vriendin van me heeft een keer een rauw kaasje gegeten, ze heeft daarna meteen het ziekenhuis gebeld, maar je kan daar niks meer aan doen. Ja, voorkomen dat het nog een keer gebeurd.

het is een beetje afhankelijk van waar je het gekocht hebt, als het daar met de hygiëne goed zit, hoef je je niet zo druk te maken. Maar voor de zekerheid toch maar niet meer doen!
Sowieso, maak je niet teveel zorgen, stress in deze fase is erger dan een foutje met eten...
Sterkte en het komt wel goed!
Sas

quote: Saskiavs77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-02-2009 15:32:26'));

het is een beetje afhankelijk van waar je het gekocht hebt, als het daar met de hygiëne goed zit, hoef je je niet zo druk te maken. Maar voor de zekerheid toch maar niet meer doen!
Sowieso, maak je niet teveel zorgen, stress in deze fase is erger dan een foutje met eten...
Sas

saskia, tartaar blijft rauw ongeacht waar je het koopt.

quote: junior2704 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-02-2009 13:57:03'));

quote: Saskiavs77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-02-2009 15:32:26'));

Sas

saskia, tartaar blijft rauw ongeacht waar je het koopt.

Precies, dit wilde ik ook zeggen met als toevoeging dat toxoplasmose niets met hygiene te maken heeft maar al in de koe of het varken zit...Dat krijg je er dus niet uit met goede hygiene...

Nou Junior, zo fel hoeft nu ook weer niet. Ze snapt zelf ook wel dat ze het eigenlijk niet had moeten eten. En dat is ook niet haar vraag. Ze vraagt wat ze het beste kan doen nu. Op dit moment niet zoveel meer. Probeer het te vergeten en het zal je ongetwijfeld niet nog en keertje gebeuren. Het kan tenslotte ook per ongeluk gegaan zijn. Als je voor het eerst zwanger bent en nog maar zo kort, moet je wennen aan alles en als je gewoon je ritme leeft, dan denk je misschien achteraf ineens: "ojee, wat heb ik nu gegeten" en schrik je. Probeer er niet te veel meer over na te denken en geniet van de rest van je zwangerschap. Probeer je ook niet schuldig te voelen: gebeurd is gebeurd.

Doei doei, Suus

Terug
Bovenaan