Tarwekiemolie tabletten, wie heeft hier ervaring mee?

Mali

New member
Hoi lieve dames,

Ik heb vandaag precies een week geleden een miskraam gehad. Ik was toen 7 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik heb toen heel hevig gebloed 2/3 dagen en daarna werd het een stuk minder. Nu bloed ik helemaal niet  meer, op een veegje bruin/oud bloed na.

Mijn zwangerschapssymptomen waren ook ineens verdwenen, die waren na 2 dagen al verdwenen. Betekend het dan ook dat het HCG al uit mijn lichaam is?

Wij willen nu dus gaan voor een tweede zwangerschap en las positieve verhalen over tarwekiemolie tabletten. Ik heb van mezelf een onregelmatige cyclus variërend tussen de 31 - 50 dagen.



Wie heeft er ervaringen met zwanger worden na een miskraam en met de tarwekiemolie tabletten, of met andere tabletten etc.?



Veel liefs..

Mali
 
We komen elkaar in verschillende forums tegen.. leuk R1988!

Ja ik heb er veel goede verhalen over gelezen.. dacht ben benieuwd wat er hier allemaal gezegd wordt..
 
Hi Mali,

Het effect van tarwekiemolie en zwanger worden is nooit bewezen. Het hoofdbestanddeel is vitamine E. Omdat vitamine E bijna in alle voedingsmiddelen voorkomt, bestaat een vitamine E tekort eigenlijk niet in Nederland. Extra slikken in de vorm van tarwekiemolie is dus absoluut niet nodig.

Vitamine E zorgt onder andere voor de doorbloeding. Voorstanders van tarwekiemolie zullen zeggen dat een beter doorbloede baarmoeder een positieve innestelling bevordert. Echter zijn er ook gyneacologen die raden het gebruik af omdat door de extra doorbloeding het baarmoederslijmvlies te dik wordt voor een goede innestelling.

Het effect van tarwekiemolie op de vruchtbaarheid lijkt dus vooral psychisch en een placebo effect. Op zich maakt dat ook niet uit als de uitkomst positief is, maar de gyneacologen die ik ken, raden het dus af.

Liefs Anna
 
Bedankt voor je info Anna.

Ik ga het toch eens proberen.. Baadt het niet dan schaadt het niet ;)
 
Terug
Bovenaan