Tas klaar zetten?

Hallo,
In welke week moet je je tas klaar zetten voor het ziekenhuis? Ik ben in verwachting van een tweeling en denk dus dat ik het erg vroeg klaar moet hebben staan, maar mijn kraampakket komt ook pas na de zevende maand.
Ik dacht zelf ongeveer rond 28 weken eraan te beginnen of is dit te vroeg?!
Groetjes Loes

Hoi Loes,

Ik kom eigenlijk van het november-forum maar wil toch even reageren op je vraag.
Ook ik ben zwanger van een tweeling, nu 30 weken. De tasjes voor de baby's staan al klaar, die van mij moet nog. Ik weet dat ik een geplande keizersnee krijg met 38 weken maar voor mijn gevoel komen ze eerder. Dus ik weet dat ik circa 4/5 dagen in het zh moet liggen voordat ik naar huis mag.
Volgende week zorg ik dat ook mijn tas klaar staat!
Spannend he, zwanger van een tweeling!!!! Ben zo benieuwd hoe ze er uit zien. Krijg jij een een- of twee eiige tweeling?? Die van ons is twee-eiig. En inmiddels weten we ook het geslacht al! Die spanning is er dus wel van af, maar ik vond het met twee op komst wel practisch om te weten. En je kan lekker gericht gaan shoppen.

Veel succes verder met je zwangerschap en geniet van het drukke leven in je buik!!!

Groet,
Jolanda

Hoi Jolanda!
Ja dat drukke leven in je buik is wel heel speciaal.
Ik ben nu 23 weken en ben bang dat ik er met 30 weken wakker van ga liggen, zo tekeer gaan zenu al!!! Laatst naar een musical geweest van Tarzan en toen waren ze heel de avond bezig met z'n tweetjes!!

Ik word met 37 weken ingeleid.... Dat weet ik ook zeker, denk ook dat ze eerder komen... Ik krijg een eeneiige tweeling, 2 meiden! Omdat ze elkaars bloed aankunnen word ik dus met 37 weken ingeleid om risico's te vermijden!
Ik denk dat ik dus ook maar rond de 30ste week wat in moet pakken of misschien al eerder. En iets extra's inpakken is ook een goede, omdat de kans groot is dat ik ook moet blijven...
Ik ben wel bang voor het feit dat ze in de couveuse moeten liggen en dat je dan naar huis moet omdat er geen plek voor je is. Dat lijkt me erg!
Maar goed succes nog met de zwangerschap!!
Groetjes Loes

Hoi Loes,

Bereid je idd maar voor op het slechte slapen! Ik slaap al een week of vier ontzettend slecht. Ik weet niet meer hoe ik moet liggen! Als ik op mijn rechterzij lig, dan protesteren ze. Als ik op mijn linkerzij lig ook! En op de rug liggen, ligt al helemaal niet meer lekker met die megabuik!!!
Maar ja, nog even volhouden en dan hebben we twee prachtige baby's in onze armen.
En Loes, denk echt om je rust hoor!! Want ik heb er nu dagen bij dat ik ontzettend druk bezig ben (nesteldrang?) en dat moet ik 's avonds bezuren! Harde buiken en last van de rug!

Ik zie er idd ook tegenop dat de baby's in de couveuse terecht komen en dan langer dan ik in het ziekenhuis moeten blijven! Maar ja, we moeten maar positief denken en veel rust nemen zodat de baby's goed kunnen groeien. Gelukkig krijg ik iedere controle bij de gyn een groei-echo en tot nu toe doen ze het hartstikke goed. Dus dat is een hele geruststelling....

Geniet ervan!

Groet,
Jolanda

Hoi Jolanda,
Slapen wil je juist nu het nog kan extra veel en fijn. Straks maakt 1 baby je wakker en de volgende begint te huilen als jij net wil gaan slapen, zo zie ik dat dan voor me!!
Rust is bij mij op zich geen probleem alleen neem ik vaak de touwtjes in handen thuis over mijn zoontje en het huishouden enzo.... Tegenwoordig laat ik de mannen s'avonds even voetballen en in bad zitten en dan zijn we weer een uur verder!! Maar ik vind het moeilijk om dan op de bank te gaan zitten terwijl er nog afwas staat!
Ik krijg ook elke 2 weken een echo en de vorige keer was er 1 baby ongeveer 11 dagen kleiner dan de ander.... Dus toen zei de gyn. dat ik rust moest nemen... Inmiddels probeer ik s'middags weer te gaan slapen met de kleine, alleen lukt dat niet altijd... omdat ik ook dingen in huis af wil hebben en gepoetst!!
Dinsdag mag ik weer naar de gyn en ben zeer benieuwd hoe de groei nu is!
Groetjes Loes

Terug
Bovenaan