Tasje pakken..

Hallo Dames,

Zoals meerdere van jullie moet ook ik mijn tasje gaan pakken.:)
We hebben een hele lijst meegekregen wat er allemaal in moet zitten, zo ook een ochtendjas?
Zou je dat ding echt mee moeten nemen?
Het is toch bloedheet?
En wat nemen jullie nog meer mee?
Hebben jullie al nagedacht wat jullie na de bevalling aan trekken?
En ondergoed?
Slippers?lectuur?

Ik hoor ook sommige zeggen je moet lippenbalsem meenemen want je krijgt vreselijke drogen lippen van al dat puffen.
En dextro, krijg je energy van?

Kortom, ik ben heel benieuwd wat er in jullie koffertje/ tas terecht komt.

Als je in het ziekenhuis gaat bevallen, zou ik zeker een ochtendjas meenemen. Je krijgt als je bevallen bent een heel schattig charmant 'netbroekje' (soort boxershort van gaas waar je gewoon door heen kunt kijken) aan waar je niet nog een onderbroek ofzo over aan hebt. Als je naar het toilet gaat (op de gang), moet je er dus iets over aan doen. Ik was zelf echt niet in de gelegenheid om dan mijn pyama of jogging broek aan te doen (je hebt dan enorme spierpijn in je hele lijf), dus een ochtendjas is echt geen overbodige luxe. Mijn overbuurvrouw op de zaal had toendertijd een jurk van joggingachtige stof aan, dat was ook wel handig want die hoefde niks aan of uit te trekken als ze naar het toilet ging.

Neem kleding mee die makkelijk zit en makkelijk aan te trekken is. Dat van die droge lippen zou ik echt niet meer weten, ik weet alleen nog dat ik tijdens de bevalling enorm koude voeten had terwijl de rest zooooo warm was. Ik had tijdens het persen alleen een hempje aan en dikke warme sokken, echt te grappig!! :-D

Lectuur, misschien voor als beginstukje van de bevalling helemaal niet opschiet, maar als de kleine er is, ga je echt niet meer een boekje zitten lezen. Ben je alleen maar druk met kijken naar het mooiste en liefste en geweldigste kind van de wereld!!

Dit is allemaal gebaseerd op als je normaal bevalt en na max 1 nachtje weer weg kan hoor. Als je keizersnee hebt en je moet langer blijven, dan wordt t wel een klein beetje anders.

Spannend zeg, nu komt t wel echt dichtbij voor jou!! Ik ben nog 'maar' 31 weken, voor mij voelt het nog wel echt ver weg hoor. Misschien ook omdat ik met de eerste met 42 weken ben bevallen.

groetjes Linda

hihi, als ik dextro en lippenbalsem lees moet ik aan Claudia de Breij denken (krijg nou tieten). Dit stond namelijk ook op haar lijstje.

Ik zou niet weten wat je nog meer in je koffertje moet stoppen, behalve volgens het standaard lijstje, want ik beval pas voor de eerste keer. Maar ja, mocht je wat vergeten zijn (wat je niet a la minuut nodig hebt) dan schakel je toch gewoon je man in (of een lief familielid)?

Ik pak ook in wat op het standaard lijstje staat, oja en natuurlijk kleintje douchegel, en shampoo dat soort dingen. Maar ga er nog steeds van uit dat ik thuis beval. Enne lectuur, je bent zo in het winkeltje van het ziekenhuis, die is vaak tot 20.00 uur open, dan koop je daar toch een tijdschrijft!

Ik heb wel speciaal 2 pyama's gekocht want ik heb alleen winterpyama's en normaal heb ik zomers in bed niets aan, maar nu met oog op inderdaad het ziekenhuis of kraamvisite thuis, heb ik ze maar aangeschat.

Even overgestoken van oktoberforum.

Ondergoedtip: Koop een paar (goedkope) boxershorts, bv van de markt of de Hema, een of twee maten groter dan je normaal hebt. Van die tenten dus :)

Terug
Bovenaan