tattoo

heb een tattoo laten zetten op 8 nov.
nu moest ie weer worden bijgewerkt.
nu zit ik op de stoel en komt tijdens het tatooeren het zwanger zijn terspraken.
en hij stopt gewoon. omdat je niet mag tatooeren als je zwanger bent.

klopt dat..

anneloes 8 weken en 4 dg

hey hoi

dat is mij idd ook gezgt vanwege het feit dat je een bloed/inkt vergifteging kan oplopen en dat is niet goed voor je kindje
ik heb het toe na gevraagt dat ik zwanger was van mijn eerste en mij tattoeerder zei ik tattoeer niet als je zwanger bent
volgens mij mag je er zelfs geen laten zetten als je borstvoeding geeft maar dat weet ik niet zeker
groetjes manny (35 wkn van de 2de)

Het klopt inderdaad dat je je beter niet kan laten tattoëren als je zwanger bent, omdat de inkt in je bloedbaan komt en die weer bij je baby en dat is niet gezond. Je mag na het laten zetten van een tattoe, bijv ook een bepaalde tijd geen bloed geven.....

Nog even geduld dus met het bijwerken van je tattoe :)

Groetjes, Yvette

Wat hierboven staat klopt! Als je bijv. bloed geeft, mag je ook geen tattoo laten zetten, anders wordt je een aantal weken /  maanden uit de roulatie gehaald tot de 'inkt'  weer uit je bloed is.

Ook als je borstvoeding geeft wordt er geadviseerd om geen tattoo te zetten / bij te werken. Je zult dus inderdaad nog even moeten wachten.

Ik wil zelf een tattoo laten zetten zodra deze kleine geboren is (en geen bv meer krijgt, wat even kan duren, want mijn eerste heeft 16 maanden borstvoeding gekregen) met o.a. de namen van de kinderen. Ik ben al sinds mijn eerste zwangerschap aan het verzinnen wat het moet worden, erg leuk om het straks te kunnen vereeuwigen!

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan