Te angstig om te kunnen genieten

Hoi allemaal,

Voor twee jaar geleden heb ik een miskraam gehad en daar heb ik het heel erg moeilijk mee gehad (lijkt mij ook meer dan logisch). Nu ben ik (gelukkig) weer zwanger, al is het nog heel pril, 5 weken, en ik weet het dan ook nog maar net. Ik zou eigenlijk heel blij moeten zijn, maar dat kan ik niet. Ik ben doodsbang dat het weer mis gaat.
Ik heb namelijk licht bloedverlies. Nou eigenlijk is het wat rose afscheiding. Ik weet dat dit heel normaal kan zijn, maar het maakt mij zo aan het twijfelen. De vorige keer heb ik mezelf ook steeds voorgehouden dat het niets hoeft te betekenen en toch ging het mis.
De vorige keer hebben ze mij in het ziekenhuis belooft dat als ik bij een volgende zwangerschap 6 weken zwanger ben, ik een echo mag laten maken om te zien of het hartje klopt. Dit wil ik dan ook met beide handen aanpakken, maar voor eenmaal een afspraak voor een echo is gemaakt ben je al zo weer een paar weken verder. Tot die tijd blijft het allemaal erg spannend.

Veel liefs, Dian
 
Oh weet helemaal hoe je je nu voelt dian, ook ik ben na 2 en half jaar en een miskraam weer zwanger 6 wkn nu en heb vandaag van licht bloed, dokter gebeld en die vroeg of ik krampen had maar nee niet eigenlijk dus het kon nog innestellen zijn zei ze maar pfff wat een onzeker heid elke keer weer als je naar de wc gaat
Dus het afwachten en meer niet
Veel succes Dian
hoop voor je dat het goed blijft gaan
 
Hoi Dian, Janet,

Ik herken 't helemaal. Ik ben nu ook 6 wkn zwanger en heb afgelopen januari een miskraam gehad. Nu alweer zwanger, niet op gerekend natuurlijk, inderdaad te angstig om er blij mee te zijn, want stel dat.... Ik heb tot nog toe gelukkig geen last van wat bloedverlies gehad, maar bij elk toiletbezoek en bij elk gevoel in m'n buik ben ik weer ongerust. Ik ben er eigenlijk een hele dag mee bezig, terwijl ik toch probeer om het van me af te zetten en er zo weinig mogelijk aan te denken.
Ik mag volgende wk vrijdag 9/4 gelukkig langskomen voor een echo, ben dan bijna 8 wkn. Zie er echt naar uit, maar ben ook zo bang dat het weer mis is.
Hopelijk gaat alles goed ook bij jullie! Afwachten hè? Sterkte maar.
groetjes Martine
 
Hoi Dian,
Ik leef helemaal met je mee want ik heb momenteel ook bloedverlies. Na anderhalf jaar eindelijk zwanger, nu 6 weken en 4 dagen,en nu dus dit. Ik heb er wel krampen bij, dus vrees het ergste. Ik hoop voor jou dat het allemaal goed komt!!! Hou de moed er in, voor zover dat gaat.
Succes, ook voor Janet en Martine!
Groetjes Els
 
Terug
Bovenaan