te diep slapen om te drinken...

hey meiden

ons meisje Fayèn is alweer 2,5e week.
ze is al 8 pond geweest en je ziet dr groeien..
maar mevrouw heeft een erg raar drink schema!
ze slaapt soms gewoon te vast om te drinken, een koud washandje om dr snoetje wil dan niet eens helpen.
gisteren heeft ze 8 flessen gehad en al met al heeft ze zon 560 cc gehad.
ze drinkt ongeveer 2 flessen van 100 cc, en 1 van 120 (voor de nacht) de rest is gewoon 40, 50 of 70 cc) ze begint enorm gulzig en is dan weer knock out! wat ik ook geprobeerd heb ik krijg er niks meer in, 2 uur later begint ze te krijssen en alleen eten wil dr dan stil krijgen, dan drinkt ze weer geen volle fles.. enz...
het is onze 4e maar geen van allen heeft dit gedaan...
gelukkig groeit ze goed hoor, maar herkent iemand dit? tips???

liefs

Hoi mommy,

Mijn zoontje Diederik is ook over de 2 weken nu en ook ruim 8 pond. Diederik drinkt inmiddels zo'n 7 voedingen van 120 cc, maar dat is duidelijk teveel. Dus gisteren heeft hij ook 1 fles maar voor de helft leeg gedronken, en de dag ervoor ook. Ik hoop dat hij ergens de nachtvoeding over gaat slaan, maar dat systeem snap ik nog niet helemaal. 's nachts zit er meestal 2 x 4-5 uur tussen zijn voedingen. Overdag komt hij om de 3-3,5 uur.

Pfff... lastig he? Misschien helpt het als je probeert naar de 7 voedingen te gaan met haar?

Succes!

bjorn heeft dat ook gehad alleen bij hem lag het aan de flesjes.
had ik een standenspeen, op 1 moest hij zo hard werken dat hij na 20 cc in slaap viel en idd niet wakker te krijgen.
op 2 verslikte hij zich.

sinds ik ben overgestapt op.... ja hoor komt ie weer.... de dr browns flessen ...... doet hij het super goed.....

ik zou zeggen, probeer eens een andere fles?
wie weet is het dat wel?

Hey!

Stan is bijna 5 kg nu en mag dus ook flessen hebben van 120-150 cc per keer. Deze fles krijgt hij maar 2 keer per dag in een keer op. Ik heb me laten vertellen dat het toch wel normaal is dat kinderen de fles niet in een keer leegdrinken (dit hoeft ook niet), als je een uur later een klein flesje geeft, tel je deze op bij de vorige fles. Zo zie je dat hij uiteindelijk dan toch nog genoeg heeft gedronken op een dag.

En als je baby goed groeit zou ik me geen zorgen maken hoor.

Ze melden zich wel wanneer ze honger hebben!

hallo,

ik hoor niet bij jullie clubje, mijn kleine meid is in augustus geboren maar mijn beide kinderen vielen ook altijd in slaap bij de fles waardoor ze dus niet genoeg binnen kregen en ze dus om de 2 uur kwamen, en dat was dan vaak al gerekt dus geen regelmaat te bekennen en dat is toch zwaar als je al 3 kinderen hebt lijkt me! Bij onze eerste hebben we toen als tip gekregen om een 1,2,3 speen aan te schaffen. het is op het begin wel een beetje puzzelen wat het beste bij je kindje past want meteen op 3 gaat misschien wel weer te snel maar daardoor kun je zelf bepalen hoe hard het kan en mag gaan. Wij weten bijv. van ons meisje dat ze overdag wakkerder was( ze heeft nu namelijk weer een gewone speen) dus dan was standje 2 en soms 1 al voldoende maar 's avonds bij de laatste fles sliep ze meestal en dan zette we de speen op 3. (maar dat is per kind verschillend soms gaat dat veel te snel waardoor ze gaan spugen). zo hebben ze de fles dus eerder op en hoeven ze minder hard te werken en dus vallen ze minder snel in slaap.( ik zou wel even goed op de zuigbehoefte van je meisje letten) ik hoop dat je iets aan de tip hebt, bij ons heeft het namelijk goed geholpen want wakker houden is inderdaad een hele opgave bij zon kleintje. ze zeggen ook wel dat in de handjes wrijven een zuigreflex oplevert, dit hebben wij bij onze oudste zoon ook geprobeerd maar dan ben je 7x per dag aan het vechten om er iets in te krijgen.

succes ermee!

hoi hoi..
Ik zou ook gewoon eens een grotere speen op de fles proberen.. Welke gebruik je nu ?? En hoelang doet ze over de fles dan?

De kraamverz gaf aan dat 15 a 20 min toch wel max is om over de fles te doen.. Idd is het anders te vermoeiend.. Tim was eerst heel gulzig, fles was in no time leeg maar nu hij meer krijgt in zn fles lijkt het ook zooo lang te duren (wél 20 min), dat ik vanaf morgen ook een grotere speen ga proberen. Hij valt nml ook soms in slaap, (maar niet zo vaak en snel als Fayen denk ik zo te lezen)..
Ik heb nu speen 1 (newborn) en ga naar speen 2 (slow flow) van Avent.

Wel balen zeg dat je zoveel bezig bent met dat voeden enzo, als er nog 3 meiden rondlopen die ook je aandacht willen...

Tja, als het koude washandje zelfs niet helpt...
Ik wrijf Tim wel eens onder de voet door, dat wekt net als wat Lotte1989 schrijft over de handjes, het zuigreflex op.. Maar als hij echt ver vertrokken is werkt zelfs dat niet..

Suc 6 meid en we lezen wel weer van elkaar (hier of op hyves, hihi)

hmm ze verslikt zich al met de speen stand 1!!!
dus andere speen lijkt me niet slim..
ze drinkt em binnen 10 minuten leeg (als ze dan wel zin heeft), ze is enorm gulzig in het begin..
maar soms krijg ik dr gewoon niet wakker voor een fles!
zelfs al is het 4 uur later, als ze slaapt dan slaapt ze.,
vandaag voed ik echt op verzoek, en dat gaat tot nu toe goed.
ik pas me nu gewoon ff bij haar aan en dan zie ik wel hoe het gaat.
zorgen maak ik me niet hoor!! daar is wel iets meer voor nodig!!! zie dr groeien en ze is allert en ze lacht enz...
dus dat zit wel goed..

moet er nog wel bij zeggen dat ze in het begin dus enorm veel dronk! dag 5 al 100 cc per fles om de 3 uur!
toen op advies vk en kraamzorg op voeding voor hongerige baby's overgestapt (ervaring 3 andere kids)
ze bleek er allergisch op te reageren (herkende het van onze 3e dochter) toen terug op de hypoallergeen, ze dronk eerst prima dr flessen van 100 cc leeg. maar toen ineens werd dan minder..

we kijken het nog even aan, ze krijgt wat ze nodig heeft!
bedankt voor de reacties...

liefs

Hey,

pas op met voeden op verzoek, dat je overdag neit te lang tussen voedingen laat zitten. Volgens het CB is voeden op verzoek heel goed, maar mag er niet meer dan 4 uur tussen voedingen zitten overdag, omdat je anders kans hebt dat ze het dag/nacht ritme om gaat gooien... Dus na max 4 uur toch wakker maken...

Liefs,

T

Terug
Bovenaan