te diep slapen..

Hallo,

Ik ben me gisteravond rotgeschrokken. We moesten Jamie om ong. 00.30 uur wakker maken voor de laatste voeding en hij was met geen mogelijkheid wakker te krijgen. Hij sliep overal doorheen. Ik had de luier verschoont en met een wat hardere stem tegen hem gepraat. Natte washandjes tegen zijn gezicht gehouden. Uiteindelijk toen hij na ong. 10 minuten nog niet wakker te krijgen was hebben we hem even in bad gedaan. Meestal als je hem er dan uithaalt begint hij te huilen. Nou kwam dit moeizaam op gang.

Ik dus de vragenlijn gelijk gebeld ( die kunnen wij bellen als we vragen heeben, maar ook 's nachts). Dat grietjes zegt dus tegen mij dat ik me niet druk hoef te maken. Ze vroeg zich zelfs af waarom we hem wakker maakte??? Ik ben er dus niet gerust op.

Heeft iemand dit ook weleens meegemaakt?
Ik ben vannacht om de 1.5 uur bij hem gaan kijken.

Groetjes Natasja

Hoi Natasja,

Ik heb dat ook weleens meegemaakt. In het begin kreeg ons zoontje ook nog rond 23.00/24.00 eten, en moesten we hem wakker maken.
Tot 2x toe lukte dat ook bijna niet, deed hij even z'n ogen open om vervolgens weer dicht te vallen.
Later bleek dat hij s'nachts al langer door mocht slapen.., en schuift het eten een paar uur op. Dat ging toen wel goed.

Gr Sandra

Ik ben ook wel eens een driekwartier bezig geweest om onze dochter van 8 weken wakker te krijgen voor de voeding. UIteindelijk werd ze zelf half wakker maar echt drinken deed ze niet.

Ja, herkenbaar.
Mijn oudste dochter was voor haar nachtvoeding amper wakker te krijgen. Inderdaad natte washandjes, omrollen (daar houden ze niet van), onder de voetjes kriebelen. En als ze dan eindelijk een heel klein beetje wakker was, viel ze na een minuut drinken weer in slaap.
Ik heb het snel opgegeven, dat wakker maken voor de nachtvoeding. Liet haar gewoon slapen en dan werd ze na enige tijd uit zichzelf wakker van de honger.
Ivy

Hoe oud is je zoontje?
Het heeft waarschijnelijk te maken met de suikerspiegel, die is dan te laag. Dit is niet direct levensbedreigend maar kan wel gevaarlijk worden als het vaker voorkomt.
Daarom moeten baby's die onder de 4 maanden zijn na 8 uren echt een voeding hebben, om te voorkomen dat de suikerspiegel te veel daalt. Ze raken zeg maar een beetje buiten bewustzijn.
Toen mijn zoontje 3,5 maand was, zat er op een gegeven moment wel 12 uren tussen.
Ik denk dat het van je kind afhangt, sommigen kunnen er dan wel tegen en anderen niet.
Maar met ruim 3 maanden is het volgens mij niet zo'n probleem meer.

Terug
Bovenaan