Te Dik

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik heb net onderstaande voorgelegd aan de dietist.... Misschien hebben jullie ook nog tips....???

Hallo,

Mijn zoontje van 9,5 maand weegt nu 10,5 kilo. En hij komt nu alleen nog maar aan... Ik heb niet het gevoel dat ik hem overvoed...Dit is nu zijn schema:

Om 6.30 uur bambix pap (200ml nutrilon + 7 schepjes Bambix)
Tussen 9 en 10 een beetje thee met een liga
11.30 uur boterham - smeerkaas/jam o.i.d.
15.00 uur fruit
18.00 uur groente (meestal een potje) soms danoontje
19.30 120 ml melk

Naar mijn mening is dit niet "te veel" maar een normaal schema.

Hij eet wel heeeel snel. Hij heeft zijn hap nog niet op en hij gilt al om een nieuwe..... Ik heb hier ook alles aan geprobeerd.... kleinere hapjes..langer wachten... niets helpt. Als hij klaar is met eten huilt hij ook nog wel even. Ook krijgt hij wel eens een of twee hapjes van het avondeten van ons. Hij blijft bezig met eten... heb ik iets wil hij het ook..(niet dat hij het dan krijgt ook al gaat hij vreselijk zeuren) Hij wil nu zijn brood zelf eten maar hij propt alles tegelijk in zijn mond waardoor ik bang ben dat hij stikt. En dat is ook zo met bijv. een liga....
Hij drinkt ook niet graag... Het enige wat hij lust is melk (en een paar slokjes thee als ik het drink)..... Ik ben bang dat hij te weinig vocht naar binnen krijgt. Ik wil hem nu meer melk (nutrilon2) geven maar dan iets verdund. Maar waarom lust hij niets anders?

Hoe nu verder? Komt het nog goed... Minder geven??? Ook al vind ik het zelf wel meevallen wat hij eet....?? Hij loopt en kruipt nog niet.

Groetjes Christie

Hoi Christie!

Nou, dit ziet er niet uit als "te veel" hoor, volgens mij. Mijn dochter (bijna 10 1/2 mnd) eet ongeveer hetzelfde. Alleen drinkt ze inderdaad wel meer (vooral roosvicee, opvolgmelk wil ze niet meer, dus geven we dat in de vorm van pap (ochtend + avond), aangevuld met vitamine AD-druppels.
Verder geven we haar na de middagboterham een flesje (120 ml) yokidrink. Dit vindt ze fantastisch! En vult ook nog een beetje als ze d'r boterham niet helemaal op heeft.
"Men" raadt sowieso volgens mij om bij/na die middagboterham een beker melk/opvolgmelk aan te bieden.

Als ik jou was zou ik zeker proberen om hem wat vaker drinken aan te bieden. Beetje uitproberen wat hij wel lekker vindt; slappe thee, water, roosvicee, diksap, yoki, opvolgmelk evt met schepje Nesquik (hebben ze in smaken banaan, aardbei en choco).  En misschien wil 'ie wel meer drinken als hij het uit een beker/tuitbeker/met een rietje krijgt! Wees creatief!

En misschien zijn er nog meer goeie ideeen hier....

Succes!
Jacoline.  

Hoi,

Hier is zien drinken doet drinken. Als ik drink (of papa) dan wil ze dat ook hebben. Wij doen daar niet moeilijk over en dan krijgt ze ook een paar slokjes (uhhh, water/thee/melk ofzo hé, niet dat je denkt dat we d'r aan de koffie en wijn zetten!). En verder is het gewoon uitproberen wat 'ie lekker vindt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb of 10 kilo veel is, maar als dat wel zo is, wat dan nog? Als 'ie anderhalf is loopt, rent en klautert hij al zijn overtollige babyvet er waarschijnlijk zo vanaf! En met je schema is he-le-maal niets mis. Heather krijgt ook ongeveer zoiets.

Als je jezelf er prettig bij voelt kan je natuurlijk iets op suikers gaan letten, maar ik zou er vooral geen drama van maken en gewoon heel blij zijn met een gezonde eter!

Groetjes, KT

Terug
Bovenaan