Te Dik

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik heb net onderstaande voorgelegd aan de dietist.... Misschien hebben jullie ook nog tips....???

Hallo,

Mijn zoontje van 9,5 maand weegt nu 10,5 kilo. En hij komt nu alleen nog maar aan... Ik heb niet het gevoel dat ik hem overvoed...Dit is nu zijn schema:

Om 6.30 uur bambix pap (200ml nutrilon + 7 schepjes Bambix)
Tussen 9 en 10 een beetje thee met een liga
11.30 uur boterham - smeerkaas/jam o.i.d.
15.00 uur fruit
18.00 uur groente (meestal een potje) soms danoontje
19.30 120 ml melk

Naar mijn mening is dit niet "te veel" maar een normaal schema.

Hij eet wel heeeel snel. Hij heeft zijn hap nog niet op en hij gilt al om een nieuwe..... Ik heb hier ook alles aan geprobeerd.... kleinere hapjes..langer wachten... niets helpt. Als hij klaar is met eten huilt hij ook nog wel even. Ook krijgt hij wel eens een of twee hapjes van het avondeten van ons. Hij blijft bezig met eten... heb ik iets wil hij het ook..(niet dat hij het dan krijgt ook al gaat hij vreselijk zeuren) Hij wil nu zijn brood zelf eten maar hij propt alles tegelijk in zijn mond waardoor ik bang ben dat hij stikt. En dat is ook zo met bijv. een liga....
Hij drinkt ook niet graag... Het enige wat hij lust is melk (en een paar slokjes thee als ik het drink)..... Ik ben bang dat hij te weinig vocht naar binnen krijgt. Ik wil hem nu meer melk (nutrilon2) geven maar dan iets verdund. Maar waarom lust hij niets anders?

Hoe nu verder? Komt het nog goed... Minder geven??? Ook al vind ik het zelf wel meevallen wat hij eet....?? Hij loopt en kruipt nog niet.

Groetjes Christie

Hoi Christie

Hoe lang is je kindje?
Mijn kleine Billy is bijna 10,5mnd en weegt 10 kg. Hij is 76cm.
Met 9,5 mnd woog hij 9,7 en was 74cm. Ik vind hem lekker gevuld!
Hij kruipt nog niet, rent wel in z'n loopwagentje. Zijn eetschema:
Als ie wakker wordt flesje melk, Nutrilon (7sch.) 250ml daarna brood(korstjes)
Rond 11 fruit, flinke kom ca. anderhalf stuk fruit en eigeel, niet elke dag.
rond drieen warme hap: kip/rund/vis (mag ie sinds kort)  aardappel/rijst/pasta groente +altijd olijfolie
een uur of 6 pap of yoghurt
om een uur of 8 flesje melk zoals s ochtends
tussendoor water, babykoekjes brood in t vuistje.

Ik ben heel blij dat ie zo makkelijk(ook snel) eet. Dat was bij Ioannis(in feb 3) wel andere koek...
groetjes,Priscilla

Dit is dus een grieks volgens kinderarts(is hier normaal, geen cb) schema.

Hoi hoi,

Ik was vergeten te zeggen hij bij zijn brood ook nog wel 150 ml nutrilon krijgt.
Volgens de kinderarts (hij is een happy wheazer) moet ik oppassen dat hij niet te dik wordt (dat was al 1,5 maand geleden toen hij dat zei). Dus dat ik hem moest proberen op het gewicht te houden wat hij toen was... (ik meen te herinneren rond de 9.5 kilo).... Dat lukt me dus echt niet..... Hij is gek op eten..... en alles moet hij proberen.... Hij is nu rond de 74 cm. Hij had eerst een lekkere bolle toet... maar nu begint het wel een beetje aan de dikke kant te komen... of overdrijf ik nu? bang gemaakt door de kinderarts? Hij zei dus tegen mij dat hij absoluut nu niet veel meer mag wegen omdat hij te dik wordt. Hij zou het met alles zwaarder krijgen.... en als hij nu dik zou worden zal het altijd een dik kind blijven...   Tja... iedereen is ook zo bezig met dat dik zijn tegenwoordig....Ik word er nu wel onzeker van...

Hoi!

Nou ja zég!!! Dat van die arts is ook wat overdreven. Het is nu niet dat je een raar schema hebt. Je geeft net zoveel als ik, en mijn dochter is nog steeds geen 10 kg, maar wel 77 cm. Lang en dun dusssss Nu weet ik wel dat ze 12 maanden is, maar op die leeftijd gaf ik zelfs meer dan jij....

Mijn nichtje (ondertussen 23) was écht een dik sumo-worstelaartje. En het CB wilde dat mijn tante haar op dieet zette, Dit heeft ze natuurlijk niet gedaan! Moet je haar nu eens zien... op zo een mooi figuurtje ben ik jaloers! En ik was géén dikke baby maar ben nu wel gezet.
Rechter oor in, linker oor uit.... het is baby-spek... en dat zegt helemaal niets voor de toekomst.

Groetjes Debby

o jee wat is aaron dan wel niet
hij is 10,5 maand nu en woog vorige maand 12 kilo en is 76 cm.
hollands welvaart en daar zijn we trots op!!!!!
hij kruipt,hij stapt,hij racet,drukdrukdruk mannetje,en toch zo!!!

het ene oor in het andere oor uit!
liever zo dan dat ze niks willen eten!!!

succes en geniet:)

groetjes nienke

Wat een rare opmerking van de kinderarts! Je kind moet toch groeien en kan toch niet op 1 bepaald gewicht blijven hangen en zeker niet op die leeftijd.
Laat je niet gek maken hoor, je doet het prima. Hij eet zelfs nog minder dan mijn dochter.
Babyspek zegt idd niks over de toekomst. Mijn oudste was ook erg mollig en is nu een dunne bonenstaak.
Door al dat gezeur over te dikke kinderen tegenwoordig worden er straks alleen maar anorexia-patientjes gekweekt, rare kinderarts..
Sil

Wat een rare kinderarts zeg! Pffft...
Jou kindje eet ongeveer hetzelfde als die van mij.
En je kunt hem toch niet op een gewicht houden?
Als jij gewoon dit schema aanhoudt kun je er toch niks aan doen?
Je kunt hem moeilijk op een dieet gaan zetten.

Wij hadden ongeveer hetzelfde schema voor Dean als jij. Hij woog met 9 mnd bijna 11 kg en was toen 75 cm. Hij zat met z'n gewicht dus bovenaan het randje van de curve. Op het cb hebben ze er nooit iets over gezegt. Met 11 mnd waren we weer bij het cb en toen was Dean 11,4 kg en 76,6 cm. De kinderarts vroeg toen wat we hebben te eten gaven. Wat bleek: naar verhouding krijgt Dean zelfs minder dan andere kindjes! Je schema is dus gewoon goed hoor. Niet ineens gaan twijfelen over je kindje omdat anderen daar opmerkingen over hebben. Het komt uiteindelijk allemaal goed.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan