te dik???

stond ik vanochtend bij de kassa van de Etos zegt die man zo mevrouw u hoeft zeker niet lang meer. Lekker hoor met dit weer....
Toen ik zei nog 12 weken schrok hij een beetje.
En hij was niet de eerste die het zei deze week
Ik ben nu al echt zo dik als mijn eerste 2 keer met 9 mnd!!!
Volgende week controle maar eens vragen aan de vk of het wel normaal is zo dik zijn wordt hier echt niet blij van.
:(


 
omdat je buik natuurlijk al eens uitgerekt is geweest word je sneller dik dan bij een eerste zwangerschap. Het kan ook zijn dat je anders draagt. Ik merk ook wel dat het per persoon verschilt wat ze vinden. Ik krijg van de een te horen dat ik een flinke buik heb terwijl de ander zegt dat ik een leuk buikje heb. Zou me er maar niet te veel van aantrekken en lekker genieten van je buik!!
 
hihi
ja dit verhaal ken ik
en geloof me je bent niet de enige
hoe vind je deze
ik ben morgen pas 17 weken
en raad eens
ze zeggen bij mij sinds 3 weken al
de laatste lootjes zeker?
of joh jij hoeft niet lang meer

dus ja bij mij is het nu een kwaadheid naar iedereen die zulke opmerkingen maak
het is mijn derde
maar het lijkt net of mensen denken dat je dan dun en slank blijf terwijl bij mij
mijn verloskundige toch echt heeft gezegt afgelopen woensdag dat ik me niet te druk moet maken
zolang ik niet teveel snoep of suikers binnen krijg net zoals met vetten
en gewoon genoeg eet en goed gezond blijf eten moet ik me niet druk maken

(en neem van mij aan ik heb in het verleden een eetstoornis gehad tot 2 keer aantoe
en dit alles heeft slechte invloed op mij dus ik vecht tegen deze mensen omdat ik moet eten voor mijn kleine uk )
want ja dit is mijn derde zwangerschap

dus ik zou eens met je VK praten hierover en dan oo goed bespreken hoe je je voelt bij de woorden van die mensen die die dingen zeggen wat je dan ervan denkt
want dit heeft mij woensdag ook geholpen
en mijn VK heeft mij gerustgesteld en joh al die mensen hebben zo een perfect beeld van hoe een zwangervrouw eruit moet zien
maar dan vergeet iedereen zoals mijn VK het heel mooi zei

iedereen is anders en de 1 komt maar 15 kilo aan in de gehelle zwangerschap en de ander(waar ik dus mijn vorige zwangerschap onder viel) komt zo een 30 kilo aan in de gehelle zwangerschap
 
Dat gezeur over je buik aldoor. Heel herkenbaar en ik word er ook boos over. Alsof je je moet verdedigen. De één zegt: "nou je bent ook niet dik!" De ander zegt: "Wat een toeter zeg!" "Het ligt zo laag, het komt vast eerder!" ik word er niet goed van. Laten mensen gewoon zeggen: "Wat ben je mooi zwanger, hoe lang moet je nog??" Dat klinkt veel vriendelijker. Ik zeg nooit iets over iemands dikte... dat zegt allemaal niks. Ik draag het naar mijn idee gewoon meer naar binnen dan een ander... de mensen schatten mijn buik altijd op zo'n 30 weken, terwijl ik alweer op het laatst loop. bij mij is de buik ook zo weer geslonken, dus dat is wel fijn. Maar het is vreselijk als mensen bijna denken: "is dat wel goed?" terwijl de vk zegt dat mijn buik prima is.

Ik probeer nu wel eens iets te zeggen in de trant van: "Maakt dat iets uit dan??" Dan krabbelen de meesten wel terug, maar je kan dan ook weer een confrontatie krijgen waar ik niet veel zin in heb, dus merendeel klets ik mee. "Ja, ik ben flink gegroeid!" "Nee, ik draag het heel erg naar binnen." "Het wordt geen 10 ponder, gelukkig!"

En dat mensen handtastelijk worden... daar baal ik ook van... alsof je buik een algemeen knuffeldier is geworden. GRR!
 
Iedereen vindt mij ook '' dik ''. En vele zeggen, oo je bent aangekomen hoe komt dat? Dan zeg ik, MISSCHIEN OMDAT IK ZWANGER BEN!!
Erg vervelend af en toe.

Bloempje27, erg herkenbaar dat iedereen je buik opeens wilt aanraken en dan ook nog eens vragen, mag je shirt omhoog :/ gekkenhuis !!

Meid, trek je er HELEMAAL niks van aan! Vraag je VK na. Als de VK zegt dat het goed is, dan is het ook goed.
 
echt elke zw.schap is anders, elke buik is anders, elke vrouw is anders...

Ik had bij de laatste zw.schap juist minst dikke buik... bij de oudste had ik tot 20 weken geen buik (dus reden tot bezorgdheid 'gaat het wel goed') en daarna werd die snel GROOOOOOTTT.
Dus de opmerkingen werden ineens in de trant 'goh weet je zeker dat het er geen 2 zijn' 'je hoeft zeker niet lang meer' etc etc.

Tja er kwam een flinke knul uit van ruim 9 pond, maar ook dat hoeft niks te zeggen. Bij de 2e (was 8 pond) was mijn buik minstens zo dik op het eind namelijk.

Baby moet toch ergens groeien he.
 
Ook tegen mij wordt gezegd dat mijn buik flink is voor 24 weken! Maar dit is dan ook mijn derde zwangerschap en ja mijn buik mag er zijn. Maar het is ook alleen maar buik en verder niks, ben ook nog maar 4 kilo aangekomen. Bij de eerste zag je tot 20 weken nauwelijks dat ik zwanger was en bij de tweede was mijn buik al sneller gegroeid dan bij de eerste en nu heb ik met 24 weken een flinke buik. Maar qua groei zit ik prima op schema. Ben wel benieuwd hoe groot mijn buik uiteindelijk zal worden maar wellicht valt de groei op het laatst juist weer mee. Geniet lekker van je dikke buik! De een groeit nu eenmaal meer dan de ander en de een heeft een dikkere buik dan een ander. So what.
 
Bij mij zag je ook bijna niks tot 22 weken ongeveer, en nu heb ik een behoorlijke buik. Maar lekker van genieten, maar de reacties zijn soms inderdaad vervelend, net of mensen maar ongegeneerd naar je buik mogen staren en er aan mogen zitten.
 
Terug
Bovenaan