Te dikke buik

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel 7 ½ week zwanger van mijn derde kindje. Ik ben in de tussentijd maar 8 ons aangekomen maar ik moet al positiekleding dragen omdat mijn buik echt heel dik is geworden. Dit is echt waar. Ik heb normaal wel een buikje maar dit is wel heel erg dik. Geen normale broek past me meer. Nu hoor ik iedere dag opmerkingen van personen dat ik waarschijnlijk een tweeling krijg (zit in de familie). Als dat zo zou zijn dan zou het wel een schok zijn. Mijn vraag is dus: zijn er vrouwen die ook meteen vanaf de zesde week een dikke buik kregen en toch zwanger van 1 kind bleken te zijn? Bij mijn vorige 2 zwangerschappen werd mijn buik ook wel snel dik maar nu gaat het wel heel snel. Ik heb de verloskundige gebeld en ik krijg 1 februari een echo om zekerheid te krijgen. Toch wil ik graag reacties van andere vrouwen horen. Alvast bedankt allemaal.
 
Hoi Gertje,

Ja, ik herken het wel. Ik was 6 weken zwanger (van de eerste) toen het elastiekje tussen m'n knoopsgaten van m'n broek al niet meer paste. We hebben het ook al heel snel aan familie en vrienden verteld omdat ik het echt niet meer kon verbergen. Als ik in een winkel stond hoorde ik zelfs kindjes die aan hun moeder vroegen of er een baby in die buik zat en dan wezen ze naar mij. Ik kreeg ook haal vaak te horen dat het vast en zeker een tweeling was en dat is het dus niet. Ik heb normaal maatje 36/38 dus viel het ook wel meteen echt op. Achteraf vind ik het wel grappig. Denk maar zo, wij kunnen lekker lang doen met de positiekledng, dan is het niet zonde om iets leuks te kopen.

Geniet er maar van.

Liefs, Ank (31 weken)
 
even dit; ik was zwanger van een tweeling, waarvan een buitenbaarmoedelijk maar dat zag je ook al een beetje vanaf week 6 tenminste als je erop lette het is mis gegaan helaas nu ben ik weer zwanger en denk dat het er een is dat hoor ik ook 17 februari en nu ben ik ietsje dikker maar pas wel alles nog. toen ik mijn eerste kreeg, toen zag je met 7 maanden nog niks dat is ook niet leuk hoor een beetje pronken mag toch en wil je toch ook? ik ben benieuwd voor je!sterkte, oh ja... ik ben nog niks aangekomen alleen mijn gezicht is wat dikker en ik ben 8 weken! dus het zegt niks
 
Hallo Gertje,

Ik ben nu 9,5 wk zwanger, maar heb het weekend ook al een broek een maat groter gekocht. Ga vandaag voor het eerst naar de verloskundige, dus weet niet of het een tweeling is (denk het niet). Normaal heb ik een hele platte buik, dus ik merkte het ook snel. Het zijn, geloof ik, ook je darmen die nogal opzetten in de beginperiode.

Succes en geniet ervan!
 
Beste Ank, Petra en Anoniempje,

Bedankt voor jullie reactie op mijn "dikke buik" vraag. Ik hoop jullie nog regelmatig op dit forum tegen te komen. En Ank... geniet er nog van de laatste paar weken. Je hebt het er al bijna opzitten. Mocht ik niets meer van je horen op dit forum dan heel veel succes met je bevalling en geniet van de kraamtijd. Liefs allemaal van Gertje
 
Terug
Bovenaan