te groot voor 17 weken?!?!

Ik ben afgelopen week naar de VK geweest omdat ik veel pijn ervaarde, mijn buik voelde brandend aan van binnenuit, onder mijn navel. In e ochtend bij opstaan lukte het me niet om overeind te zitten en moest weer gaan liggen. Ook het gevoel van een eisprong hebben, wat vreemd is met 17 weken zwanger zijn. Na 2 dagen toch de VK gebelt en ik mocht langskomen.

Voelen en tot haar en mijn verbazing was de pijn te verklaren, de kleine is te groot voor deze periode, het klopt niet bij de duur van mijn zwangerschap. Hoorde bij mijn navel te zitten maar stak er behoorlijk bovenuit. Hartje klopte goed, en de bewegingen waren erg goed hoorbaar. Ik moest stoppen met werken is het advies....niet leuk als je net 17 weken zwanger bent, maar wat je moet dat doe je.

De pijn blijft, zeurend en wel, dinsdag terug komen, en 9 maart een nieuwe echo.

De grap: Goh straks is het een tweeling! Zou het echt een tweeling kunnen zijn?

Zijn er vrouwen die hier bekent mee zijn? Een te grote baby voor deze periode? Want de eerste keer werden er 2 weken afgehaald en toen was het goed, en nu opeens te groot en te veel last van pijnen... Wie o wie kan mij geruststellen?
 
hallo,
ik heb geen ervaring met de pijn die jij beschrijft en ik krijg een tweeling.
ik ben nu 16 geweest.
maar ik ben wel heel de dag misselijk geweest, gelukkig is dat over.
dus aan mijn advies heb je eigenlijk niet zoveel.maar ik zou het advies van de vk opvolgen.
sterkte ermee en een goeie zwangerschap verder

groetjes sandra
 
hey!

de pijn ken ik niet, maar dat te groot wel, mijn kleine was met 17 weken zo groot als n kindje van 25 weken..
kan geen kwaad, heeft de kleine een groeistuip gehad.. maar het kan ook zijn dat je zwangerschapssuiker hebt... dan groeit de kleine ook extra hard.. neem aan dat de vk dat laat onderzoeken??

 
Hallo, dank jullie voor de reacties, @Sjaar:

Nee er word niks verder onderzocht, moet morgen terug komen voor standaard controle.

Ik heb tijdens mijn zwangerschap bijna nergens last van gehad, sinds 2 weken pas dat ik die pijnen heb en dat ik maagzuur heb. Ik zal het morgen wel horen, kaart het in elk geval nog eens aan.
 
Ik neem toch aan dat als ze denken dat het een tweeling is of het kindje erg te groot voor de zwangerschapsduur dat ze dan een echo laten maken. Zou he tmorgen maar eens goed navragen, wat er verder onderzocht word en of je een echo krijgt, want als het zwangerschapssuiker is moet daar ook iets aan gedaan worden.

succes.
 
Terug
Bovenaan