te groot voor het badje, maar te klein voor de douche

Ik heb een beetje rare vraag.
Onze zoon is bijna te groot voor het badje. We hebben zelf geen bad en hij is nog te klein om onder de douche te gaan. Het is misschien een beetje stomme vraag, maar heeft iemand een suggestie?
Alvast bedankt....
 
Hoe oud is je zoontje???
Want, als hij kan zitten, dan kun je hem om die manier douchen.
Zelf ervaarde ik ook dat ik mijn zoontje niet meer liggend in het badje kon badderen.
Zat steeds met zijn hoofd tegen de rand. Hij kon met  6 maanden redelijk zitten, ik zette hem dan zittend in het badje.
Wij douchten toen hij klein was altijd met hem gewoon op de arm.
 
Hoi,

Onze zoon is 19 mnd en gaat (bijna) iedere avond in zijn baby-badje waar hij goed in kan zitten. Ook wij hebben geen bad, wel een douchebak die gevuld kan worden met water tot 10cm.
Toen het badderen in het badje op de standaard bij ons lastiger ging, ging ik met hem regelmatig onder de douche. Hij kon nog niet  zelf gaan zitten en toen pakte ik het zo aan:
Kleede hem uit en legde hem in zijn badje, ingewikkeld in handdoeken. Dan stapte ik zelf onder de douche om te wassen. Was ik klaar, dan pakte ik hem uit het badje en ging samen met hem onder de douche. Na lekker gespetterd te hebben legde ik hem weer terug onder/tussen de handdoeken. Droogde mezelf af, kleedde me aan en daarna was onze zoon aan de beurt. Meestal was hij al zo goed als droog. Deze douche methode kan je heel makkelijk toepassen als je alleen thuis bent. Je hebt dan geen 2e paar handen nodig. Daarnaast was het ook nog heel gezellig, zo saampjes onder de douche.

Groetjes Marieke
 
Hoi,

Ik heb een zoon van 3 jaar en een dochter van 14 maanden. En ze gaan beide nog in het baby-badje. Maar dan gewoon zittend. Ze gaan er zelfs ook samen in. En ze vinden het heerlijk.
Mijn zoon vindt de douche maar niks. Voor mijn dochter maakt het niet zoveel uit. Maar het bad is natuurlijk leuker, lekker met de handen op het water slaan.

Wij zijn van plan om het bibabad te gaan kopen. (www.bibabad.nl)
groetjes Chantal
 
Hoi!
Wij douchen samen met Jamey al vanaf dat hij een weekje oud was! En hij vindt het heerlijk! Hij is nu bijna 7 maanden en we wisselen bad (groot bad, samen met papa, mama of oma) af met de douche. Hij vindt het allebei prima. Ik zou wel wennen onder de douche want dan worden ze er ook niet bang van. Mijn nichtje zit trouwens nog steeds in haar badje (in de douche) en ze is 3. Mijn zus heeft geen ligbad, vandaar.

Groeten, Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Hallo,

Mijn dochtertje van 2 jaar zit ook nog altijd in het baby-badje en soms komt haar broertje van 6 maanden er ook bij in. Het is wel vol maar het past wel en het is oergezellig moet ik zeggen.
Ze gaat ook wel eens mee onder de douche, maar dan vind ik het makkelijker als Gert-Jan thuis is en haar dan kan afdrogen. Anders wordt 1 van ons zo koud.

Groetjes van Mieke
 
Mijn dochters van 3 en 1,5 jaar gaan allebei nog in het babybadje. Ik heb er een extra bijgekocht en zet ze dan samen in de douchebak, dolle pret met z'n tweetjes. Ze mogen altijd eerst even spelen, en dan was ik de haren en spoel ze af met de douchekop.
Mijn oudste dochter gaat er ook lekker in liggen, benen over de rand.
Douchen vinden ze allebei niet leuk, en zo gaat het nog steeds prima.
groetjes
Melanie
 
Terug
Bovenaan