<p>Hallo lieve mensen, </p><p>ik merk dat ik me toch wel een beetje zorgen maak, probeer veel antwoorden te vinden op internet maar kom er niet echt achter;</p><p>Mijn vader heeft sinds één jaar diabetes type 2. Dit komt voornamelijk door zijn ongezonde levensstijl. Ik zelf heb daar in tegen naast overgewicht gehad en leef redelijk gezond. Start zwangerschap was ik 63,7 kg en ben 1.73m op dit moment ben ik 27 weken zwanger. </p><p>Vorige maand gaf de verloskundige aan dat ik omdat mijn pa diabetes type 2 heeft een o<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">rale glucose tolerantietest moest doen, deze test heb ik vandaag gedaan. Ik maakte me eerst totaal geen zorgen omdat ik me ontzettend goed voel en niet veel aangekomen ben een mooi bescheiden buikje, echter had ik donderdag (gisteren) een. Controle bij de verloskundige en meet ze voor het eerst mijn baarmoeder op met een meetlint, verloskundige gaf aan dat mijn baarmoeder groter is dan zwangerschapsduur, geloof 2 of 3 weken zelfs... ze zei dat ik me niet druk moest maken omdat het ook door een groeispeurt kon komen en de baby nu wat langer “stil” blijft staan. Maak me nu dus stiekem opeens wel zorgen om de test. </span></p><p>Heeft ieman ervaring met een grotere baarmoeder dan zwangerschapsduur terwijl je niet veel aangekomen bent, geen overgewicht hebt en je goed voelt? Verbaasd me gewoon heel erg als het wel zo zou zijn...</p><p>alvast bedankt! </p>