Te grote buik (20 weken echo)

Wellicht heeft iemand van jullie hier ervaring mee, dus vandaar mijn vraag.

19 okt 20 weken echo gehad van ons tweede zoontje. Daar werd gezegd dat hij lange bovenbenen heeft (P98). Enigszins verbaasd, want onze eerste zoon is met 41 weken geboren, 3285 gram/48 cm en nu met 2.5 jaar draagt hij nog maat 86. Maar goed, elk kind is anders.

Nu had ik afgelopen maandag een gewone controle. Daar werd gezegd dat ze zijn gebeld door de praktijk die de 20weken echo had gedaan, dat de baby een te grote buik heeft (P94). Bij P95 moet je sowieso een glucosetest doen. Ik moet komende vrijdag nuchter bloedprikken hierop en mocht dat afwijkend zijn alsnog de test doen en dan wellicht dieet/dagelijks prikken.

Nu vroeg ik mij af of er vergelijkbare verhalen zijn en wat dit uiteindelijk inhield. Ik wacht de bloeduitslagen maar af en zit nu niet in de stress. Maar we enigszins benieuwd hoe of wat. Mochten de waardes goed zijn vrijdag, wil ik alsnog een extra echo dat ze kunnen meten.
 
Hoihoi!zoek eens opt forum. Ik heb hierover ook een topic geopend ergens in januari. Precies zoals jij.. te groot buikje en zelf ook een flinke buik. 2x glucose test moeten doen, maar kwam niks uit. Ik heb gewoon een dikkertje gekregen die het onwijs goed had bij me. Een gezonde vrolijke makkelijke meid van 8.5 pond! Liep volgens de vk 2 wk voor op groei en moest extra groeiecho enzo. Nou ja niks aan de hand dus verder..
Mocht alleen niet langer lopen dan 41 wk. Uiteindelijk met 40 weken 2x gestript..
Ze heeft trouwens ook lange benen en ze is gewoon lang.. op cb benoemen ze dat ook steeds. Ze is nu 6.5 maand en draagt al maat 74..

Mn 1e kindje was trouwens een jongetje perfect op de middenlijn. Geboortegewicht was 7 pond en kwam zelf netjes met 39+4.. en nog altij keurig op de middenlijn..

 
mijn dochter zit ook rond p95 met de metingen, en ik heb met 20 weken al een behoorlijke buik. Vruchtwater ook wat veel. Maar deze keer maakt iedereen zich er minder zorgen over. ik krijg wel extra groeiecho's. 

De eerste was precies hetzelfde verhaal. Paar extra groeiecho's gehad, en nog wat controles vanwege een ongerelateerde complicatie. Elke keer hetzelfde cirkeltje. Verloskundige keek bezorgd en vond het veel vruchtwater en een groot kindje, groeiecho en alles ging goed. Diabetes was al een paar keer genoemd. Dus ik had zoiets van: doe de tolerantietest maar, dan weten we het tenminste. Ik moest daarvoor nuchter bloedprikken, en daarna een mierzoet drankje drinken, 2 uur wachten wat mijn lichaam deed, en dan weer bloedprikken. Mijn waardes waren gewoon goed. 
Dochter is met 35 weken geboren (ongerelateerde complicatie) en ze woog 3450 gr. Heel grote meid dus. Maar gezond en alles. 

Wij zijn zelf ook heel groot, ik 1.77 en man 2.07
Deze volgt dezelfde lijn als dochter, dus nu is iedereen dus minder bezorgd. 
 
Hoihoi, Ik kreeg met de 20 weken echo ook te horen dat onze kleine man 2 weken voor liep met zijn groei. Ik heb ook een glucosetest moeten doen en deze was goed. Omdat de kleine te groot was ben ik met 38+3 ingeleid. Meneertje woog uiteindelijk 8 pond. Nu bijna 5 maanden oud en draagt maatje 74!
 
Terug
Bovenaan