te gulzig drinken

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Ons zoontje van 2 weken krijgt flesvoeding en drinkt veel te gulzig. Als we hem zijn gang laten gaan heeft hij binnen 5 a 10 minuten zijn hele fles leeg (100 ml).
Standenspeen op 1 helpt niet. Iemand tips?

Hoi,

Probeer eens een gewone speen ipv een 3 standenspeen. Het gaatje van gewone spenen is kleiner dan de laagste stand van een 3-standenspeen. Ook daar heb je vaak 3 verschillende maten in.

Succes,

groetjes, Yvette

Hoi hoi,

onze dochter dronk ook heel gulzig.
Ze is nu precies 6 weken oud.
toen hebben we ook een andere speen gekoht.
Daddy's choice ofzo van difrax.
gewoon bij kruidvat te koop.
En daar moet ze meer moeite voor doen om te drinken en doet ze er langer over.

Een 3 standen speen mag toch pas vanaf 4 maanden.
Die  wilde ik eerst ook gaan halen  maar werd me in meerdere winkels afgeraden.

succes.

groetjes Fanny

Hoi!

Wij hebben voor onze dochter (nu 5,5mnd)  ook een hele flessenparade gehouden. We begonnen met Avent, ging als een malle zo snel. Fles drinken, hikken, boeren, spugen en dat allemaal in één kwartier. Niet normaal.
We hebben toen een Bibifles geprobeerd, flesjes uit het ziekenhuis meegenomen en daar mee gevoed en uiteindelijk zijn we bij Difrax uitgekomen. Ik wou dat ik die meteen hed gekocht, wat een superfles. De voeding gaat op een normaal tempo, ze heeft nauwelijks nog de hik. Helemaal goed!
Ik raad je die echt aan!

groetjes, Letty

Volgens mij is het inderdaad ook nog veel te vroeg voor een 3-standen speen...? Ik ging die bij mijn zoontje ook pas met een maand of 4 gebruiken geloof ik. Daarvoor eerst 3 kleinere maten. Als je anders het cb belt, die weten het precies.

Enne, dan nog een vraag. Heeft hij er ook last van dat hij zo snel drinkt? Want daar schrijf je niks over. Er is namelijk geen regel die zegt dat hij niet binnen 5 a 10 minuten een fles leeg mag hebben hoor. Dus als hij zich niet verslikt of alles uitspuugt zou ik zeggen, lekker zo laten. Alleen maar makkelijk dat je niet zo veel tijd kwijt bent.

Succes!
Groetjes Marieke

Ik heb een gulzig mannetje van 3 maanden. Vanaf 1 maand toen hij geen bv meer kreeg is de fles een probleem. Hij drinkt verschrikkelijk snel een fles van 160 cc in 8 minuten leeg, veel darmkrampjes tot gevolg. Ik heb een aventfles nr 1 die gaat veel beter dan een 3 standen speen. Het makkelijkste is wat nutriton in de voeding te doen en even laten staan dan dikt de melk in.
Zelf ben ik niet begonnen aan het uitproberen van alle flessen want als je op internet zoekt heeft iedereen een ander advies, niet gek elk kind is anders.

Je kindje is nog veel te jong voor een standenspeen hoor!
Probeer gewoon een newbornspeen (die van Avent heeft een mooi klein gaatje), anders overeet ie zich straks nog!

Herken het probleem ! Mijn zoontje van nu ruim 4 mnd. had hetzelfde , heb nu de flessen en spenen van B free ( te krijgen bij prenatal) die hebben een apart ventiel waardoor ze geen lucht binnen krijgen en dus ook bijna geen krampjes !
Heb ook altijd johannesbroodpitmeel door zijn voeding , verdikt zodat hij al meer zijn best moet doen om zijn fles leeg te maken.
Succes !

Terug
Bovenaan